Flatshift Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Hei. hadde bilen min på eu kontroll og der målte de for høy avgass på tomgang. målt avgass ble 1.02 noen som vet hva kravene er? gjelder en E34 M50B25 91 model Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46dud Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Hei. Kravet på din bil/årsmodell er 0.5 volumprosent. Et lite tips er å varmkjøre motoren skikkelig før ei avgassmåling. Det som ofte gjør at det blir høy volumprosent er at det er en del sotpartikler i sylindrene / katalysator. Kjør bilen på lavt gir i et par km ved høyt turtall. NB: husk å ha driftsvarm motor før du begynner med lavt gir. Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatshift Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 motoren var driftsvarm før kontroll. kjører alltid motor driftsvarm før høyt turtall. men mistenker at toppen ikke er helt på stell. slipper gjennom olje i ventiltetninger eller lignende. byttet plugger og da var det olje på to-tre plugger. noen som har erfaring med overhaling av M50 topp? tips og råd f.eks. ble litt OT.. Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatshift Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kawaman Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 Kan også være lambdasonden som kødder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Oktober 7, 2009 Share Skrevet Oktober 7, 2009 hadde samme problem for noen år siden med lik motor som deg. så det som nok er feilen er skjeiv topp og dermed lekkasje i topp-pakningen, av med toppen, planslip toppen og på med ny pakning og topp, og vipps, fikst problem! Toppen blir skjeiv for den er av aluminium og bøyer seg ved belastning når den er kald.. da har DU eller tidligere eier gitt litt for mye gass før den var driftsvarm. kommer ikke på så mange tusenlappene dette hvis du kan skru selv, og det er VELDIG viktig med rett moment når du drar til topp-boltene igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatshift Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2009 for å ha det på sitt rette.. JEG går ALDRI over 3000 rpm før motoren er driftsvarm, dette er jeg nøye på. så det jeg også tror er nok at toppen kanskje er litt skjeiv og, fordi det ser ut som det kommer olje fra bakkant av motor. er ikke 100 % sikker på stedet, men det ser ut som det kommer fra toppakning et sted. så blir vel å overhale toppen, planslipe, nye pakninger ,bolter. så blir det nok bra igjen. men noen som har erfaringer med ventiltetningene og ventilfjærklemme? mener å ha sett et sted at det trengs en tang med stort bend for å komme over toppen skikkelig?? eller holder Torshov, mekonomen verktøy? Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Oktober 9, 2009 Share Skrevet Oktober 9, 2009 Ville prøvd å kjørt den på eu uten luftfilter og event prøvd å skru opp tunggang til 1000 1100 o min, pleier hjelpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå