le0n Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Det begynte med at bilen når den stå på tomgang plutselig kuttet gass, men ikke lengre at en bilen ikke stoppet og bare fortsatte og gå. Skjedde også noen ganger mens bilen var i drift. Skjedde oftere og oftere, også lot jeg bilen stå en langhelg når jeg var bortreist, og når jeg kom hjem startet den ikke i det hele tatt. Så her er det jeg tenker: Den kjinner, så først trodde vi det var bensinpumpa. Den ble bestilt, men har funnet ut at det ikke var den for pumpa virker, releet og sikringer er inntakt og starteren funker. (noen som vil kjøpe pumpa?) Så i morgen skal vi sjekke om det pumper bensin helt frem (kanskje kullfilter?) og at det er gnist på pluggene. Kommer tilbake til resultat i morgen. Det mest vanlige problemet sies og være "Check the Crank Angle Sensor ". Hva er det oversatt? Svinghjulsensor? Hvordan sjekker jeg den, trenger jeg på diagnose da kanskje? Bensinfilter.. Er det det vi kaller kullfilter, eller er det flere som bør sjekkes? Noen som har ide eller erfaringer?
Fliid Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Jeg tror det er kamakselføler. Jeg tror med stor sannsynlighet at det er en elektronisk feil i motorstyringen og råder da til å ta en diagnose. Da finner du hva slags føler som gir plunder
le0n Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2009 Okay, ja det er neste steg etter at jeg sjekker om det kommer frem bensin og at det er gnist. Kjørte diagnose på den da jeg var på service i vår, da fusket den innmellom bare men det viser vell mer nå når den står gjerne.
Ballder Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Er det kamakselføler som er deff., så starter bilen IKKE. Veivaksel føler gir seg til kjenne med at bilen går dårligere og blir tungstartet, men starter og går. Veiv føler blir om regel ikke 100% deff. med en gang, så din forklaring på problemet gir meg klare indikasjoner på at det er veiv føler som nå er deff. Du får forsåvidt samme oppførsel på motor når kam føler begynner og tulle også, men som nevnt kan bilen fremdeles startes og brukes når den er helt deffekt. Kjenner du ingen som kan ta diagnose (f.eks. carsoft) så vil du måtte betale typisk halv pris av hva en føler koster ny, så da ville jeg personlig kjøpt en veiv føler og prøvd det før en diagnose på et bmw verksted. Hvorfor? Fordi jeg tror garantert det er den føleren som er kaputt, men om ikke, så er det en sak som ikke er dum og bytte uansett.
le0n Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 Tenkte og kjøre diagnose på den i dag på ett værksted. Er ikke orginal værksted, så prisene er ikke helt galematias heller.. Dette med veiv og kam føler dukker naturligvis opp det da vist det er det som er problemet? Og det er ikke spesielt dyrt?
Ballder Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Det skal normalt komme frem ved en diagnose ja. koster ca 1000 kroner pr føler tror jeg.
le0n Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2009 Var veivakselføleren som fuska ja, og mens den sto på verksted så oppdaga de en ganske drøy oljelekasje fra en oljekjøler til automatgir olja så det var kanskje litt hell i uhell at jeg måtte på verksted:)
Ballder Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Se det ja. Aldri så galt at det ikke er godt for noe sies det.
le0n Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 Ikke godt på lommeboka iallefall:P Men men, fint at en oppdager feilen på en står med havarert automatkasse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå