Gå til innhold

E61 525da -06 -slettet sw fra ecu


kverna@start.no
 Share

Anbefalte innlegg

det ble slettet sw fra ecu under en "privat" oppdatering av bilen. Nå sitter jeg med en død bil, og tuningfirma krangler med ecu for å få den opp igjen.. Noen som vet hvilke muligheter jeg har?!

Bilen står forøvrig slik til at det blir veldig pes å få den tauet bort til verksted..,- og kan verksted få lagt inn sw, eller er det som det står i noen andre post her inne at ny "hjerne" må kjøpes?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ekspert på dette men , når en oppgraderer ecu med "chip" programm må en laste ned orginal programm og slette ecu for og loade opp trimprogrammet.

En har da muligheten til og legge inn orginalprogramm senere.

Men Hjernen har nok også ett grunnprogramm eller firmware som vi kaller det her. ( Jobber med elektronikk for ojlebransjen )

På diverse kort der vi oppgraderer software da er det veldig viktig att prosessen ikke avbrytes da dette kan lede til korrupt firmware.

Viss det sjer så er det muligens bare produsent som kan legge denne inn igjen ( vi må ivertfall sende tilbake kort viss prosessen feiler )

Tror nok ikke hjernen er fysisk skadet men att programm er korrupt, problemet er bare og få lagt dette inn igjen,

Jeg ville kontaktet Bavaria i dette tilfellet.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte problemer med å få i gang slike (døde) styreenheter hos merkeverksted også, uansett må bilen dit for å prøve det .Det er vel i hvertfall tuning firmaet som må betale for alt dette ,Regner med at du snakker trimming av bilen selv om du ikke skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. det er trimming jeg mener.. Jeg hadde lest alle dokumenter godt før prosessen med å legge inn sw,- men på boksen som gjorde jobben, sto det at jeg måtte koble til batterilader. .Dette gjorde dog ikke jeg, noe som trolig har ført til for lav spenning , og da problemer med å gjennomføre hele prosessen...

Er vel strengt tatt min feil,- men uansett kommer jeg vel ikke noen vei med å krangle... tuningfirma holder nå på å få den igang igjen,- så jeg krysser fingrene...

men.... murphys lov forfølger med om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble slettet sw fra ecu under en "privat" oppdatering av bilen. Nå sitter jeg med en død bil, og tuningfirma krangler med ecu for å få den opp igjen.. Noen som vet hvilke muligheter jeg har?!

Bilen står forøvrig slik til at det blir veldig pes å få den tauet bort til verksted..,- og kan verksted få lagt inn sw, eller er det som det står i noen andre post her inne at ny "hjerne" må kjøpes?!!?

Disse kan kanskje hjelpe deg om ikke tuningfirmaet greier sakene:

http://www.simco.no/

BMW verkstedet sier vel bare "kjøp ny" om du kommer til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..tuneren leter i disse dager etter orginal "ori file" om jeg da ikke har misforstått... men, det ser dårlig ut sier han.... wtf..

Er vel bare å få tauebil, og sende den til bmw, og bestille ny styreenhet...

Når det gjelder ansvar her,- det står ingenting i bruksanvisningen om at jeg måtte ha på lader mv. Kun at jeg måtte slå av all strøm. Jeg så en liten melding i "boksen" før jeg startet overføringen at jeg skulle tilkoble batterilader... tuner-karen mener det da er helt og holdent min feil...

får vel bare gå slukøret til bmw, og kjøre inn ny styreenhet,- eller er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg med dette (eller skaffe tuner-karen oir file ?!)..

....ødelegger nattesøvnen dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...