Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når vi først er inne på det så kan kanskje dere lakkerere svare meg.

Får nå en bil som "all" rust er sveist på, skjermer osv er bytta, men det er noe overflate rust rundt om.

skal jeg slipe ned dette og så legge på rustmelka til wurth?

skal det behandles med noe etter på, vanlig grunning/lakk el. før jeg sender den til lakkerer?

brunox er vel kanskje det samme som den greia fra würth?

Skrevet

Helst sandblås om du har mulighet, eller slip ned og slip ut så godt som mulig, gjør skikkelig reint og smør på rustkonverter/rust melk, la den tørke (seintørka gugge), Så legger du en slipefyller oppå dette som du sliper ;) Da er bilen klar til lakking, om alt anna er slik som din lakkerer vil ha det ;)

Skrevet

Nei syre grunning og rust omvandler er ikke det samme.

Syregrunning/ets grunning etser seg fast i underlaget og forhindrer oksygen og komme til slik at ny rust skapes, men er veldig tynnt, så bør legges noe over dette igjen, feks epoxy, eller fyller/våttivått grunning, så lakk ;)

Rustmelk derimot stanser rusta, forhindrer den i og jobbe videre, og legger seg somoftest som en knall hard hinne oppå område du smører det på, må ofte vente lenge (24-34timer) til det er ferdig herdet, så kan du ha grunning osv over dette igjen.

Håper det ikke ble for mye uforståelig babbel ;)

Skrevet

Jeg forstår jocce. Så i tilfeller hvor det er potet av rust i metallet er det melka son gjelder?

Så, brunox er vel noe liknende, men er det bra? Har en dunk stående ser du

Skrevet

har ikke brukt brunox selv, men etter og ha googlet litt, ser jeg mange bruker det, selv bruker jeg mye rust bullet og wûrt sin rustmelk, men somsakt skal jo noe åver brunox'n, slik at sålenge brunox stopper rusta, spiller det liten rolle om den er litt hard og slipe, og herder litt tregt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...