Gravstein Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Kjøpte meg en e30 325Ix for en stund tilbake. Problemet er att når den når ca5000rpm så begynner den å fjuske\hakke. Eg kan dra den helt til sperra selv om den hakker. Det som har blitt bytta: Coil plugger plugg kabler Rotor Fordeler Bensinfilter Rensa LMM Har også kjør innpå 1liter med Forte dyse rens uten att det hjalp noe Noen som peiling på hva det kan være ?
^th0mas^ Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Hadde dette på min forrige bil som ikke var BMW. Men det var som regel når jeg nådde en bestemt fart
Gravstein Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 Hadde dette på min forrige bil som ikke var BMW. Men det var som regel når jeg nådde en bestemt fart Du mener toppfart ? Nei men min har den fjuskinga på hvert gir rundt 5000rpm.. det driver meg fra forstanden ! og eg har ikke peiling på hva det kan være
Gravstein Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2009 Skall tette en eksos lekasje i dag og så se om eg får prøvd med en annen Lmm.
Gravstein Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Eksosen tetta, men det hjalp seff ikke en døyt.. Skall prøve med Lmm, vist ikke det hjelper er det over på bensinpumpa.
bmwgr Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 jeg trur det er fordeleren som ikke er satt riktig, den må jo justeres med lampe.
HungerForE30 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 regner med du har prøvd startgass rundt om i motoren. Også når du gir på. Høres litt ut som svakhet i innsug siden dette er ved spesielt pådrag. Ellers så har du jo sensorene ved veiva og svinghjulet. men skulle vel tro at den fjuskinga skulle være mer konstant da, samt at dette går mer på om bilen starter eller ikke. Uansett, spennende å lese posten din. Mange som sliter med litt fjusking og det dukker stadig vekk opp nye fenomener:) lykke til.
e36touring Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 prøv og mål opp bensintrykket ditt du, hvis pumpa leverer for lite så får du fusk på høye turtall, og ang tenning, på 325n så er det motronic med programmert tenning så ingen lampejustering der...
e30no Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Kan også være trykkregulatoren din som ikke er helt med.
Gravstein Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Så en får ikke gjort noe med tenninga ? Skall få sjekka opp i bensin trykket også, btw hvilket trykk skall den ha ? Det drar som normalt helt til 5000rpm, da høres det ut som den ikke gidder mer. (lyden av bare noen få sylinderer som er med) Drar den hele veien til sperra går fint selv om den er sånn. Samme symtomene om eg bare ruser den i fri. Begynner å bli bra forbanna etter hvert !
|Ole| Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Du får ikkje gjort nokke med tenninga nei, du ser no det om du nullstille motoren om tenninga er riktig Trykket står vel på BTR men trur det er 3 bar...
OOTT Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Hvis du har vanos og en bestemt bmw model så er det gummi ringene i vanosen som ryker og da fjusker den, husker ikke om det var på høye turtall eller lave (eller kanskje jeg er helt på bærtur)
|Ole| Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Her er det snakk om e30 motor, m20 b25... er ikkje vanos på den...
E30IX Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Kjøpte meg en e30 325Ix for en stund tilbake.Problemet er att når den når ca5000rpm så begynner den å fjuske\hakke. Eg kan dra den helt til sperra selv om den hakker. Det som har blitt bytta: Coil plugger plugg kabler Rotor Fordeler Bensinfilter Rensa LMM Har også kjør innpå 1liter med Forte dyse rens uten att det hjalp noe Noen som peiling på hva det kan være ? Hvordan er tomgangen på kald motor ? - Falskluft - Bensinpumpe/trykk
Gravstein Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2009 Starter lett og går som ei klokke på kald motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå