Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens...

Har en M50B25 motor med turbo/int. Lurer på hva slags formening folk har om hvor mye trykk denne motoren kan tåle, bare ved å skifte til ARP studs og MLS eller lignende topp-pakning.

Målet er ikke å kjøre den i stykker men å kjøre med ett trykk man slipper å bekymre seg for at Motor går i stå....

Diskuterte dette litt med Maze (fra forumet) , da jeg traff han personlig her ei helg. Kom vel frem til at 0,8 var en ett fint trykk.

Noen som har andre formeninger?

Skrevet

Du får vel ikke så mye mer enn 0,8 uten at det banker.. Kommer litt an på pakningen du skal bruke.

Du kan kjøre med 0,8 (300hk?) dersom du kjører med vett. Husk på at du også har en girkasse som ikke liker det noe spesielt heller.

Du burde også hatt lsd, det er endel av hele morroa og nesten et must ved mye effekt

Skrevet

en m50 motor tåler like mye som alt annet om den får alt den skal ha vann, olje, bensin og tenning riktig!

en m50 kan rase på 0,2 bar og, om tenninga er for høy

Skrevet
en m50 motor tåler like mye som alt annet om den får alt den skal ha vann, olje, bensin og tenning riktig!

en m50 kan rase på 0,2 bar og, om tenninga er for høy

Da trøkker vi på Morten, he he ;-).

Skrevet
Tåler fint 2 bar også den bare blanding/tenning er ok

Er du du som hadde den gromme lilla(eller no) e34 på bmwcnn våler iår?

Skrevet

Det er jo opplest og vedtatt at M50n er svært ladetrykksvennlig orginal. Sett flere prosjekter som har kjørt veldig lenge på rett under kiloen i ladd, med turbochip og større dyser. I Sverige bruker de mye E85, som gjør at man ofte kan trekke effekt-strikken lengre.

Kjør på med 3,5mm MLS pakning og ARP bolter, samt Megaqsuirt sprut, større dyser og kina deler rund baut. Da har du en billig og god motor som holder ei stund, og i underkant av 400hk på en god dag, på vanlig pumpebensin. Burde ikke koste mer enn maks 40 lapper og 2 ukers hardt arbeid.

Men det nytter ikke å være mr.careless med slik oppsett, da ryker motoren tvert. Hvis du har uflaks, forsvinner du først.

Skrevet

Planen er ny topp-pakning og Arp. Står en garret 60-1 turbo med kjøler. Kina dump og WG. Ny Autronic Sm4, mappet med 0,5 i trykk foreløpig. 315cc dyser og walbropumpe i tank. Planen er først og nå 300 hk, må vel da opp i 0,8 i trykk.

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...