Ollie78 Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Hei folkens... Har en M50B25 motor med turbo/int. Lurer på hva slags formening folk har om hvor mye trykk denne motoren kan tåle, bare ved å skifte til ARP studs og MLS eller lignende topp-pakning. Målet er ikke å kjøre den i stykker men å kjøre med ett trykk man slipper å bekymre seg for at Motor går i stå.... Diskuterte dette litt med Maze (fra forumet) , da jeg traff han personlig her ei helg. Kom vel frem til at 0,8 var en ett fint trykk. Noen som har andre formeninger?
MPowered Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Du får vel ikke så mye mer enn 0,8 uten at det banker.. Kommer litt an på pakningen du skal bruke. Du kan kjøre med 0,8 (300hk?) dersom du kjører med vett. Husk på at du også har en girkasse som ikke liker det noe spesielt heller. Du burde også hatt lsd, det er endel av hele morroa og nesten et must ved mye effekt
Morty999 Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 en m50 motor tåler like mye som alt annet om den får alt den skal ha vann, olje, bensin og tenning riktig! en m50 kan rase på 0,2 bar og, om tenninga er for høy
Glenno Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 en m50 motor tåler like mye som alt annet om den får alt den skal ha vann, olje, bensin og tenning riktig!en m50 kan rase på 0,2 bar og, om tenninga er for høy Da trøkker vi på Morten, he he .
E-30 big Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Tåler fint 2 bar også den bare blanding/tenning er ok
Glenno Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Tåler fint 2 bar også den bare blanding/tenning er ok Er du du som hadde den gromme lilla(eller no) e34 på bmwcnn våler iår?
Wendel Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Husk på at du også har en girkasse som ikke liker det noe spesielt heller. Girkassa elsker det Ville ikke bekymra meg så mye for den.
Ollie78 Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 Hehehe.....ser det er mye forskjellige meninger ute og går ja.....
Hyggmaister Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Girkassa elsker det Ville ikke bekymra meg så mye for den. hahah, må nesten si meg enig i den
oddis Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Det er jo opplest og vedtatt at M50n er svært ladetrykksvennlig orginal. Sett flere prosjekter som har kjørt veldig lenge på rett under kiloen i ladd, med turbochip og større dyser. I Sverige bruker de mye E85, som gjør at man ofte kan trekke effekt-strikken lengre. Kjør på med 3,5mm MLS pakning og ARP bolter, samt Megaqsuirt sprut, større dyser og kina deler rund baut. Da har du en billig og god motor som holder ei stund, og i underkant av 400hk på en god dag, på vanlig pumpebensin. Burde ikke koste mer enn maks 40 lapper og 2 ukers hardt arbeid. Men det nytter ikke å være mr.careless med slik oppsett, da ryker motoren tvert. Hvis du har uflaks, forsvinner du først.
Ollie78 Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 Planen er ny topp-pakning og Arp. Står en garret 60-1 turbo med kjøler. Kina dump og WG. Ny Autronic Sm4, mappet med 0,5 i trykk foreløpig. 315cc dyser og walbropumpe i tank. Planen er først og nå 300 hk, må vel da opp i 0,8 i trykk.
E-30 big Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Tåler fint 2 bar også den bare blanding/tenning er ok Er du du som hadde den gromme lilla(eller no) e34 på bmwcnn våler iår? Jupps....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå