Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokke symbolet er bremsevæske skift.

Insp I og Insp II taes i denne rekefølgen i følge BMW og du må nok se hva som ble tatt sist.

Olje service --> Insp I --> Olje service --> Insp II --> Olje Service --> Insp I -->Olje service --> Insp II osv....

Så hvis du har en service bok hvor siste inspection var en insp I er det tid for Insp II.

Har også hørt at verksteder har sagt Insp I ved hver 50'000km og Insp II ved hver 100'000km. Altså Insp I på 50'000, 150,000, 250'000 osv og Insp II på 100'000, 200'000, 300'000 osv.

Hva som er riktig vet jeg ikke, Insp I/II lønner seg snart ikke på noen e36 lengre uansett da de er stivt priset og ikke gjør noe du ikke kan gjøre selv.

Om man er ukomfortabel med å skru selv, har masse penger eller en spesiell e36 og/eller med spesielt lav km kan det kanskje lønne seg.

Men GT'n min får f.eks ikke noen Insp I/II, kan gjøre alt unntatt ventil justering selv. Er ikke verdt det bare for ett stempel i boka lengre.

Skrevet
Kan ikke den klokka og bety at bremseslitasjevarslerne sier ifra om slitte bremseklosser? Eller er det bare på check control det kommer?

Slitasjevarsleren vises på egen lampe og evt Check Control på e36.

Klokka ved km stand angir kun, såvidt jeg vet (står ikke noe annet i innstruksjonsboka heller), at det er tid for å bytte bremsvæske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...