Gå til innhold

VS: Min Alpina D3, Nye sommerhjul side 11. Solgt!


 Share

Anbefalte innlegg

Hehe det var selfølgelig bare kødd Tore på sporet :) bilen din er helt nydelig og meget god motor. Alt du har er meget vakkert,sikkert dama også :applause: til deg.

Regna med det var litt humor med i bildet her ja :wink:

Men du må ikke overdrive her nå da, jeg har nok forskjellig rart som ikke er like vakkert også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Hvordan er den å kjøre sammenliknet med 320d som er chippet eller 123d, hvis du har prøvd noen av dem da? Tenker nå kun på skyvet fra motoren. Ikke kjøreegenskaper. Fortsatt en utrolig fin bil! Godt å se du tar bra vare på den :) Er det planer å sote rutene litt eller?

Edit: Woops, gratulerer med 100. innlegg i tråden din da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den å kjøre sammenliknet med 320d som er chippet eller 123d, hvis du har prøvd noen av dem da? Tenker nå kun på skyvet fra motoren. Ikke kjøreegenskaper. Fortsatt en utrolig fin bil! Godt å se du tar bra vare på den :) Er det planer å sote rutene litt eller?

Edit: Woops, gratulerer med 100. innlegg i tråden din da :D

Jeg har desverre lite å sammenligne med akkurat der, da jeg ikke har prøvd verken 123d, eller en trimmet 320d.

Det nærmeste jeg har prøvd er onkeln min sin E90 320d X-drive facelift med 163 hk.

Er ikke sikker på hvilken innvirkning den større turboen og intercoolern vil ha, i tillegg til annen eksos, i forhold til en trimma 320d med ellers orginale deler og tilnærmet like tall som D3'n.

Vet jo at det har noe å si, men ikke hvordan det eksakt vil føles.

Men jeg vil anta at skyvet fra motoren vil føles ganske likt en 123d, da de har ganske like tall. :)

Hehe, takker for innlegg nr. 100 da Spruddel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. 123d er vel biturbo med 204hk og 400nm omtrent hvis jeg ikke husker helt feil? Og chippa 320d blir jo ofte rundt 190hk og 390nm. Varierer jo selvfølgelig litt. Har prøvd begge disse bilene, og følte faktisk at 123d ikke var noe særlig raskere enn 320d. Men uansett så blir det noe helt annet å kjøre en Alpina da :) Hele kjørefølelsen, opplevelsen, interiør og alt. Lukter vel Alpina omtrent? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må si meg ganske fornøyd med hele bilen, selv om den er mindre utstyrt enn 530'n jeg hadde tidligere.

At det er mulig å bestille seg en D3 uten svart taktrekk er for meg et stort mysterium, men men det er vel en bagatell, selv om det er det jeg savner mest :wink:

Bremsene synes jeg hvertfall er svingode, og i kombinasjon med dempere og fjærer som fungerer perfekt for min del, så er det nok kjøregleden som er best med bilen.

Selve interiøret er ikke så himla spesielt, da det bare er instrumentet, rattet, girkula, emblemet i taktrekket, og dørkmattene som viser at det er en Alpina.

Vurderer deko-set i sølv til våren, men får se hva det blir til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de øverste bildene må du sende inn til neste års Bimmerskalender! ;)

Takker for komplimentet du :wink:

Skulle vel helst hatt noe bedre enn et middelmådig kompaktkamera å ta bilde med også, men får se om jeg ikke får investere i ett speilreflekskamera eterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...