Gå til innhold

BMW E30 20v turbo (BM-WAG) og litt S38 turbo....


Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

e46 m3 kassa og e39m5 kassa er like bortsett fra klutsjhuse. di tåler en del. Må sveises om da. tremec tåler ihvertfall mye og er lette og skru på og lette og skaffe deler til. Deler til di nyere getrag kassene får du ikke kjøpt. Hva er efekt måle ditt da?

Skrevet

Tøft prosjekt, skal følge med videre her :)

Men angående quaife innmaten...

kan man putte denne enheten i en "åpen" diff og dermed få diffbrems? Altså store e30 diffhuset uten diffbrems..

Vil det da bli holdbart for 1000+hk?

Vanskelig å montere?

Skrevet

Quaife innmaten kan du trappe inn i en open diff ja. Men 1000hk blir vel litt mye for e30 188 diffen. Da bør du ha en 210 diff.

Skrevet
  Jørgen_A skrev:
Quaife innmaten kan du trappe inn i en open diff ja. Men 1000hk blir vel litt mye for e30 188 diffen. Da bør du ha en 210 diff.

Skjønner.. men vil en 188 diff med quaife innmat bli mer holdbar enn en orginal 188 25% diffbrems? Størrelsen på innmaten er vel den samme, så da burde vel holdbarheten også bli den samme?

sorry off topic..

Skrevet

T56 er sterk. Men det som er så dumt med den er att den har to overgir. Både 5. og 6. er overgir. Så du har ett gir du aldrig får bruk for liksom.Eller det kan jo være fint og cruse i 300 på 3000-4000 o/min da=) Tko 600 får du med 0,82 på 5. Det er samme som getrag 260 har på 5 gir. Den tåler enda mere. Må bruke løst klutsjhus fra 262 med adapderplate. Jeg laget det på min. Bogen: Selve sperreenheten blir jo mere slitesterk, men pinjing og kronhjul er jo fremdeles orginalt. Men vist du skal kjøre med org e30 bakstilling river du istykker di yttre drivaksel medbringerne lenge før du kjører istykker diffen.188 diffen er sterk.

Skrevet

Endelig fått skrud ut motoren av M5`n og fått demontert.

Måtte prøve montere nye grenrøre og turbo`n

d81xlcnjdah1wsf6i85d.jpg

ncs5kn3zrn3evdlijf7h.jpg

mhuamggm2gg50hzbka6n.jpg

Har og så fått kontroll målt stempler og klaring til ventiler.

Med motor på OT er det 1.5mm klaring til ventil lommer i orginal stemplene. Med je-stempler er klaringa fra ventiler 4mm så trenger ikke ventil lommer med dette oppsettet. Gir 8.5 i komp.

Men ellers takk til dere som mistenkte problemer med dette.

rq8tnkf2qgpw3z0o8wcm.jpg

Skrevet

Hvilken turbo er det? gt4088? Men det må jo bli lavere komp enn 8,5 med dette oppsettet. Spemplet snur jo lenge før det når toppen av blokka. jeg har 8,2 i komp i min. Og stempla mine har samme design som org stempla, bare med dypere dish og større ventilutak. Samt di har org komphøyde. Prøver og finne bilder av di montert men finner faen ikke nå. Ikke for og kritisere dette altså=) Vil bare hjelpe=)

Skrevet

Gt 4088 ja turbo jeg fikk modifisert til en audi jeg driver å bygger men den blir ikke ferdig før neste sommer. Orginal impelen er byttet ut med lettere cnc skjært for tidligere spol up. Vil vel tippe fult lade trykk mellom 2500-3000 et sted.

Totalt på høyden er je-stempla 5.5mm lavere en de orginale og ventil lommene i orginal stemplene er 2.2mm på innsug siden og 3mm på eksos på det dypeste. Ble opplyst ved handel at dette skulle gi 8.5 men vansklig å si om dette er rett eller ikke. Hven ikke hvor stor forskjel det er på B38 og B36. For du kjører vel B36 motor

Skrevet

Jeg har 3,6 ja. Men alt er likt bortsett fra borring. Forbreningsrommet er likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...