NiklasJa Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Skrevet Januar 15, 2010 Jeg og MMT tokk fri fra jobben idag og kjørte T/R Pure Preformance Factory og handlet deler for masse penger. Bilder kommer
MMTuning Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Noen som har no forslag til girkasse den orginale holder vel ikke? Hvor mye tåler E46 M3 kassa E39 M5? Tremec kasse?
Gjest Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 e46 m3 kassa og e39m5 kassa er like bortsett fra klutsjhuse. di tåler en del. Må sveises om da. tremec tåler ihvertfall mye og er lette og skru på og lette og skaffe deler til. Deler til di nyere getrag kassene får du ikke kjøpt. Hva er efekt måle ditt da?
Gjest Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Tøft prosjekt, skal følge med videre her Men angående quaife innmaten... kan man putte denne enheten i en "åpen" diff og dermed få diffbrems? Altså store e30 diffhuset uten diffbrems.. Vil det da bli holdbart for 1000+hk? Vanskelig å montere?
Gjest Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Quaife innmaten kan du trappe inn i en open diff ja. Men 1000hk blir vel litt mye for e30 188 diffen. Da bør du ha en 210 diff.
MMTuning Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Ok får se om jeg finner en tremec kasse burde funke med t56 kasse fra viper? For får vel ikke tak i bolt on tremec kasse til s38
Gjest Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Jørgen_A skrev: Quaife innmaten kan du trappe inn i en open diff ja. Men 1000hk blir vel litt mye for e30 188 diffen. Da bør du ha en 210 diff. Skjønner.. men vil en 188 diff med quaife innmat bli mer holdbar enn en orginal 188 25% diffbrems? Størrelsen på innmaten er vel den samme, så da burde vel holdbarheten også bli den samme? sorry off topic..
Gjest Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 T56 er sterk. Men det som er så dumt med den er att den har to overgir. Både 5. og 6. er overgir. Så du har ett gir du aldrig får bruk for liksom.Eller det kan jo være fint og cruse i 300 på 3000-4000 o/min da=) Tko 600 får du med 0,82 på 5. Det er samme som getrag 260 har på 5 gir. Den tåler enda mere. Må bruke løst klutsjhus fra 262 med adapderplate. Jeg laget det på min. Bogen: Selve sperreenheten blir jo mere slitesterk, men pinjing og kronhjul er jo fremdeles orginalt. Men vist du skal kjøre med org e30 bakstilling river du istykker di yttre drivaksel medbringerne lenge før du kjører istykker diffen.188 diffen er sterk.
MMTuning Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Endelig fått skrud ut motoren av M5`n og fått demontert. Måtte prøve montere nye grenrøre og turbo`n Har og så fått kontroll målt stempler og klaring til ventiler. Med motor på OT er det 1.5mm klaring til ventil lommer i orginal stemplene. Med je-stempler er klaringa fra ventiler 4mm så trenger ikke ventil lommer med dette oppsettet. Gir 8.5 i komp. Men ellers takk til dere som mistenkte problemer med dette.
Gjest Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Hvilken turbo er det? gt4088? Men det må jo bli lavere komp enn 8,5 med dette oppsettet. Spemplet snur jo lenge før det når toppen av blokka. jeg har 8,2 i komp i min. Og stempla mine har samme design som org stempla, bare med dypere dish og større ventilutak. Samt di har org komphøyde. Prøver og finne bilder av di montert men finner faen ikke nå. Ikke for og kritisere dette altså=) Vil bare hjelpe=)
MMTuning Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Gt 4088 ja turbo jeg fikk modifisert til en audi jeg driver å bygger men den blir ikke ferdig før neste sommer. Orginal impelen er byttet ut med lettere cnc skjært for tidligere spol up. Vil vel tippe fult lade trykk mellom 2500-3000 et sted. Totalt på høyden er je-stempla 5.5mm lavere en de orginale og ventil lommene i orginal stemplene er 2.2mm på innsug siden og 3mm på eksos på det dypeste. Ble opplyst ved handel at dette skulle gi 8.5 men vansklig å si om dette er rett eller ikke. Hven ikke hvor stor forskjel det er på B38 og B36. For du kjører vel B36 motor
Gjest Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 http://i226.photobucket.com/albums/dd89 ... der115.jpg Fant bilde av akurat samme stempler som er i min. Og disse snur akurat på toppen.
Gjest Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Jeg har 3,6 ja. Men alt er likt bortsett fra borring. Forbreningsrommet er likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå