Gå til innhold

Hvilken bilstereo er best?


 Share

Hvilket anlegg burde jeg kjøpe?  

15 stemmer

  1. 1. Hvilket anlegg burde jeg kjøpe?

    • Det fra ebay
      3
    • Det fra bilradiospes
      12


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å bygge anlegg i bilen nå, en e34 525tds touring, og trenger litt hjelp til å ta ut komponenter.. Jeg har tenkt litt på disse subbene. og denne forsterkeren. Eventuelt dette settet. Vil gjerne ha litt tilbakemelding og tips.

Jeg kan egentlig ikke så mye om dette her. Hva er egentlig forskjellen på monoblokk, 2 kanals 3 kanals ol. forsterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med du skal bygge i en E34, så kan du jo titte litt på mitt prosjekt for å se om du for noen ide`er :)

Når d gjelder stereokomponenter så er d ofte prisen som er inblandet, men kjøp så gode komponenter som du har råd til, altså kjente merker, men dette er en så stor smak å behag formeninger om, at du nesten må avgjøre d selv hva du vil ha.

Men kan jo nevne noen merker som er brukpare da.

Alpine

Pioneer

Focal

Hertz

Genesis

Hifonics

Cadence

RE (Resonant Engineering)

Morel

Ground Zero

DLS

Osv, d jeg kom på i farten :) som jeg syns er brukpare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er du ute etter? God lyd, eller at det skal spelast høgast muligt.

Eg liker lydkvalitet og kunne ha valgt Alpine spiller. Seas komponentsett framme og 2 seas 12" i lukket kasse bak,

So hadde eg valgt ein 2-kanals forsterker framme og mono (1-kanals) forsterker til subene.

Merke på forsterkerene kunne ha vært Audison, Focal, Dls eller Genesis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er du ute etter? God lyd, eller at det skal spelast høgast muligt.

Eg liker lydkvalitet og kunne ha valgt Alpine spiller. Seas komponentsett framme og 2 seas 12" i lukket kasse bak,

So hadde eg valgt ein 2-kanals forsterker framme og mono (1-kanals) fordterker til subene.

Merke på forstererene kunne ha vært Audison, Focal, Dls eller Genesis

Jeg er ute etter god kvalitet, samt at det kan gi litt lyd fra seg. :wink:

Takker for tipset.

I og med du skal bygge i en E34, så kan du jo titte litt på mitt prosjekt for å se om du for noen ide`er :)

Når d gjelder stereokomponenter så er d ofte prisen som er inblandet, men kjøp så gode komponenter som du har råd til, altså kjente merker, men dette er en så stor smak å behag formeninger om, at du nesten må avgjøre d selv hva du vil ha.

Men kan jo nevne noen merker som er brukpare da.

Alpine

Pioneer

Focal

Hertz

Genesis

Hifonics

Cadence

RE (Resonant Engineering)

Morel

Ground Zero

DLS

Osv, d jeg kom på i farten :) som jeg syns er brukpare.

Takker for tips, er alerede fast abonnement på tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var forsterker, sub og spiller kjøpt. Det ende med polk monoforsterker, pioneer spiller og 2x pioneer 12" sub. Takk for alt av hjelp :) Kommer sikkert en ny tråd når jeg skal bytte ut resten av høytalerene.. :P

dette må vi få se mere til, blir nok grei lyd dette, hva skal du bruke som frontsett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha i resten av bilen, skal begynne å bygge kasse, og koble opp dette, så kommer resten av anlegget fortløpende.. :wink: Skjer det noe nytt med ditt anlegg bmw520? Det er lengesiden du har oppdatert tråden din nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha i resten av bilen, skal begynne å bygge kasse, og koble opp dette, så kommer resten av anlegget fortløpende.. :wink: Skjer det noe nytt med ditt anlegg bmw520? Det er lengesiden du har oppdatert tråden din nå..
skjer ikke så mye enda nei, har holdt på med masse foringsbytte,lager osv, så d har ikke vært så mye tid til lyd, men håller nå på litt da og da.

Holder nå på med dashen da, d er litt av et prosjekt, men tiden for bare vise, jeg venter også på stålringer til midbassene, for dem vil jeg stive opp mer ;) men ting vil skje utover vinteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha i resten av bilen, skal begynne å bygge kasse, og koble opp dette, så kommer resten av anlegget fortløpende.. :wink: Skjer det noe nytt med ditt anlegg bmw520? Det er lengesiden du har oppdatert tråden din nå..
skjer ikke så mye enda nei, har holdt på med masse foringsbytte,lager osv, så d har ikke vært så mye tid til lyd, men håller nå på litt da og da.

Holder nå på med dashen da, d er litt av et prosjekt, men tiden for bare vise, jeg venter også på stålringer til midbassene, for dem vil jeg stive opp mer ;) men ting vil skje utover vinteren ;)

Ok, venter spent på oppdateringer. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...