CalnoR Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 lurer på hvilke differ som passer med diffbrems eller sperre ?
AlXz Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Finnes to typer til e36. "lillediffen" og "storediffen" eller hva folk kaller det Den lille sitter på 316 - 320 Den store på 325 - 328 Du kan bruke den store også, men da må du enten bytte drivaksler, eller bytte om flensene på diffen, slik at du kan bruke de gamle drivakslene dine.
Bimmerlars Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Må også bytte bakre del av mellomakselen. Anbefaler store typen da den lille er en svak konstruksjon.
AlXz Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Sorry for OT.., men sammenlignet noen mellomaksler tidligere.., bakre del.., dem så helt like ut? mens fremre delen var noe kortere på 325.. ?
LianLi Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Ja den er litt kortere på 325 enn 328 pga en annen girkasse, men diffene er helt like i utvendige mål så antagelig er det den fremste delen du skal bytte. Like greit å bytte hele drivakslingen spør du meg.
montrealblue Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Men det er jo ikke diffbrems på noen av disse, er bare m3 som har det. m3 3.0 diffen skal vel passe, rett meg hvis jeg tar feil:)
jensemann23 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Ja den er litt kortere på 325 enn 328 pga en annen girkasse, men diffene er helt like i utvendige mål så antagelig er det den fremste delen du skal bytte.Like greit å bytte hele drivakslingen spør du meg. det er feil. Den store diffen bygger mer( er større i lengderetning), så det er den bakre delen av mell aks. du må bytte. Girkassene er helt like utvendig (utenom 6.trinns på M3 da)
LianLi Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Både 325 og 328 har "stor diff" og de er en bolton mod om hverandre bare man bytter mellomakslingen. Jeg har også hørt at det er bakredel av mellomaksel som må byttes, vet ikke da jeg byttet hele mellomakslingen på min. 325diff og 328diff er helt like i utvendige mål, så hvorfor har 328 en mindre mellomaksling da siden kassene også er like store?
AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 328 har vel ofte ZF kasse mens 325 oftest har Getrag kasse? Hørt forskjellen ligger i hardyskiva bl.a...
montrealblue Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 må vel uansett ha m3 diff for å få sperre!
AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 må vel uansett ha m3 diff for å få sperre! Hvorfor det? Får både den lille og den store typen levert med brems. 25% brems. Lille typen 3,45 utveksling og store 3,15 utveksling. Får vel også andre utveksling til automat o.l. M3 har også 25% brems. Men dette har alle levert fra fabrikk orginalt. Imotsetning til andre e36 modeller, hvor brems kun er ekstrautstyr.
CalnoR Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 takker for masse svar her! er ute etter litt bedre feste til vinteren.. er snakk en automat her så ikke råskinnet akkurat, så noe tyngre utveksling er uaktuelt for min del.. noen som vet ca. pris jeg må ut med for en diff med 25% brems?
AlXz Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 adam325 her på forumet skaffer differ til 3500-4500
Bimmerlars Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Ikke veldig merkbart å gå til 3,15 kontra 3,45 som du har nå. Du trenger bakre del uansett om du velger 325, 328 eller M3. 328 og M3 har ZF kasse med stor medbringer og tilhørende stor hardykobling, derfor den ikke er lik fremre del som 325.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå