Gå til innhold

O-ringspakning i motorolja???


villminken
 Share

Anbefalte innlegg

Under olje og filterbytte fikk jeg problemer med det nye oljefilteret av merket Bosch (innsats) til min bayer rakledisesel 525tds e34. O-ringspakninga som fulgte med filteret som skal sitte nederst i spor på låsebolten viste seg å være noget rom slik at jeg ikke fikk entret bolten på gjengene i huset. Dette medførte at o-ringspakninga ramlet av :shock: og ble liggende igjen nede i rørhylsa i senter av filterhuset. Prøvde å fiske den opp, noe som igjen medførte at den forsvant ned i røret (til/fra? kjøling i fronten) under filterhuset. Å gjør en da??? :shock::shock::shock::oops::oops::oops:

Jeg vart dritlei hele opplegget, fylte på olje og drog derifra. Har ikke merket noe. Ennå...

MEN kan den o-ringspakninga i oljesystemet gjøre skade, ev stor skade? Eller finner jeg den igjen i filterhuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, enten der eller i bunnpanna? Eller? :s

Den kan vel ikke gjøra all verdens skade tenker jeg.

Nei si det... spekulere på om den ev går inn i motoren avhengig av retning på oljestrømmen til/fra filterhuset, og så tetter oljekanal(er) feks. til veiv og havarere denne. Satan til drit. :evil: Skulle hatt et fasitsvar på dette... Noen der ute som har opplevd dette??

Må opp med filteret og tømme huset og sjå om pakninga glise til meg der nede i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom BMW og kjøpte ny original tappeplugg til bunnpanna siden denne brøtna i samme slengen i dette ulykksalige olje og filterbyttet. De hadde ikke noe fasitsvar på hva denne pakninga kunne gjøre med motoren, men vi var skjønt enige om at var den kommet i bunnpanna kunne den ikke suges opp av oljepumpa da denne har filter/gitter.

Ellers hadde jeg opp filteret i dag og myste nedi der, men pakninga var søkk vekk. Den er i systemet et sted, hel eller oppmaula. Har vel kjørt en 15-20mil uten å ha merket noe etter byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...