bjørn vidar Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 jeg mottok bunnpanna fra sveising i dag og synes at røret de sveiste inn til retur av olje fra turbo så litt liten ut. jeg ga de adapteren som går ut ifra turbo, og sa at de skulle lage en på samme størrelse som gikk inn i bunnpanna. målte de og så at begge er 12mm innvendig. så det jeg lurer på er om dette er nok?
Ullsokk Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 12 er vel litt lite.. Hva er målet ut fra turbo ?
|Ole| Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Eg har kjørt med 13mm innvendig mål på oljeretur, det funka fint men den var jo borra inn i blokka...
e30 tic Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 kommer den inn over olje nivå i panna? og hvor høyt stårr turbo?
bjørn vidar Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 ut fra turbo vet eg ikke(tipper 13-15mm), men adapteren som du skrur fast i turboen er 12mm. turboen blir toppmontert. dvs, opp ca ved siden av toppdeksel. returen er under oljenivå når motor står stille, men når den sviver er den over, tror jeg:P. oljenivået synker jo i bunnpanna når motor startes
e30 tic Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 ut fra turbo vet eg ikke(tipper 13-15mm), men adapteren som du skrur fast i turboen er 12mm. turboen blir toppmontert. dvs, opp ca ved siden av toppdeksel. returen er under oljenivå når motor står stille, men når den sviver er den over, tror jeg:P. oljenivået synker jo i bunnpanna når motor startes det er ikke ut av turbo som er problemet, det finnes ikke trykk ut fra turbo, bra du har turboen høyt. har selv rundt 20mm innv og inn i blokk over olje nivå. syns 13mm inn i bunnpanne hørtes lite ut men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå