Gå til innhold

E61 sliter bakdekkene ujevnt - feilstilling eller normalt?


E61530DAT
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget kraftig slitasje på innsiden av begge bakdekk da jeg idag skulle sjekke tilstanden på hjulene fordi jeg synes det begynte å slippe for lett ved gasspådrag i sving. Begge hjulene er Hankook Ventus S1 245/45 R17 fra 2005.

Spesielt ille var det på høyre bakhjul der det var slitt helt inn til stålet innerst på dekket. Det må sies at dekkene er generelt modne for utskifting.

Skal straks få på vinterhjul uansett, men burde jeg få sjekket bakstilling? Eller er det normalt med slik slitasje?

De sitter på en 2004 530 DAT med aut nivåregulering på bakakselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen grunn til å ikke slite gjevnt om ikke bilen er kraftig senket. Er camberjustering bak på disse. Anbefaler en hjustillingskontroll og da en obligatorisk sjekk av hjulopphenget så finner du ut om det kan være en defekt/slitt foring f. eks som forårsaker skjevslitasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons. Har bestilt time for å sjekke hjulstillingen samtidig med å bytte bremseklosser. Sjekket dekktrykk til 2,4 bar, men jeg kan kjøre opp til 3.3. Har fylt opp til maks nå, men det er vel lite sansynlig at lavt dekktrykk gir slitasje på innsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...