Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en

1991 mod

lys Sølvgrå

525i

med 2,5l m50b25 motor uten vanos

192 hk (Alle er der)

med manuell gearkasse.

Tror ikke det er diffbrems på den

Kjøpte den i fjor for å ha den som bruksbil, vinterbil, etc.

Men har nettop fått baby og kunne tenke meg å frigjøre litt cash til de andre prosjektene mine

en 99 540i og en 96 523i Pluss en Landcriuser jeg skulle pusset opp.

Bilen har 3 eller fire eiere totalt med meg.. To siste er far og sønn

som har hatt den i mesteparten av dens levetid.

Km stand er hele 315 000km men det merkes ikke.

Bærer preg av å være godt vedlikeholdt og kjørt av voksne personer.

Bilen har vert tektylbehandlet av tidligere eier 4-6 ganger mener jeg å huske.

Den er derfor meget bra for rust i forhold til det som er vanlig.

Servicer har også vert fulgt opp på bilen i alle år.

Motor

Motor er i god stand, starter og går som en klokke.

Den har ingen feilslag på tomgang og går meget jevnt,

kan lett stå på tomgang en time eller tre uten at temperaturen går over midten.

Den bruker ikke en dråpe vann.

Men den bruker litt olje. Noe som ikke er uvanlig

Den ryker ikke/tikker ikke

Den drar meget bra og har jevn effektøkning helt opp til turtallssperre

Gear/Clutch

Gearkasse er fast og fin

Clutch tar litt langt ute, men slurer ikke.

Har vert sånn siden jeg kjøpte den men ikke blitt noe verre.

(Driver ikke å spinner og herjer med den og har heller ikke kjørt den på vinteren..)

Interiør

Interiøret er i ok stand.

Førersetet er ganske slitt i setepute.

Karosseri

Meget lite rust på bilen

Lakken er slitt, men ser bra ut på noen meters avstand.

Kanalene er også bra for rust, men med noe overflate rustflekker

Venstre framfør er flikket litt i nedre fremre hjørne, der det har vert en rustflekk.

Det er en rustflekk under tanklokk bak på høyre side.

Ingen bulker som jeg har lagt merke til.

Utstyr

Ok stereoannlegg med cd/mp3 spiller

El vindu/takluke

Alarm m/fjernstyrt sentrallås

Alu. Sommer og vinterhjul ok stand 1-2 sesonger til på alle.

Jeg har byttet (på verksted)

Hovedforinger bak (PowerFlex),

8tallsforinger bak,

Bærearmer forran,

Casterstagforinger forran (Powerflex)

Dette var i forbindelse med EU kontroll.

Bilen har gått ca 3-4000km etter dette.

Den er fast og fin i fisken og uten ulyder ved kjøring.

Ingen klunking eller lignende på dårlig vei.

Ingen døgang på rattet.

Da bilen har vert lite i bruk av meg, har plutselig el vindu og takluke sluttet å virke.

Hører det klikker i et rele når jeg trykker på knappene men har ikke hatt tid til å finne feilen enda.

Hvindusvisker virker også plutselig bare på bånn spiker.. (Skjedde samtidig)

Men dette er relativt enkle feil å reparere.

Så det som altså er negativt er:

Bruker litt olje

Tar litt langt ute på clutch

El.vindu og takluke virker ikke for øyeblikket (bagatell)

vindusvisker virker bare for fullt for øyeblikket (bagatell)

Rustflekk under tanklokk

Rustflekk på førerdør

Slitasje førersete

Må på EU kontroll. Har kun gått 3-4000km siden forrige gang, så det skal gå greit.

Var godkjent i vår. Men hadde stått ett år uten skilt, så må inn igjen nå.

Bilen er verd minimum 30 000,- som den står

og minimum 35 000,- Når den blir EU godkjent og El.vindu/takluke, vindusvisker er reparert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...