phiskarn Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Det du trenger er: en tang, ett flatt skrujern, mye vann + en person. Stå i en veldig bratt( oppoverbakke->rus motoren på 2000rpm->åpne lufte skruer-> hell på vann heletiden. Jeg sto i en 30graders bakke ca. etter 4 min med lufting ble det fint. om du har luft i kjølesystemet så er det lett for å koke motoren om du tyner den/spinner runninger osv.
Simpel Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Siden sirkulasjonen kommer igang når turtallet går opp er det jo litt fristende å tenke på vannpumpe. Eller en slarkete reim.
AlXz Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Det du trenger er: en tang, ett flatt skrujern, mye vann + en person.Stå i en veldig bratt( oppoverbakke->rus motoren på 2000rpm->åpne lufte skruer-> hell på vann heletiden. Jeg sto i en 30graders bakke ca. etter 4 min med lufting ble det fint. om du har luft i kjølesystemet så er det lett for å koke motoren om du tyner den/spinner runninger osv. Du mener at det kan være igjen luft i systemet som man ikke merker ellers..? Motor ligger på driftstemperatur, det blåser varmt, osv.. Holder driftstemp lenge på tomgang, og nåla passerer aldri over halvt (el såvidt litt over). ??
rollertoy Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Hadde samme problemet med E30, etter at jeg hadde byttet topp, Trodde jeg hadde luftet godt nok, men gjorde som beskrevet over. Stilte meg i en bratt oppoverbakke, luftet og etterfylte vann. Etter det hadde jeg aldri noe problemer. Er det ikke dette vil jeg tro at det er enten vannpumpe eller termostat.
Bimmerlars Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2009 Den kan stå i timesvis på tomgang uten å bli for varm, aldri over midten ved kjøring heller. Alt fungerer fint, med unntak av at det blir kaldt på tomgang.
venture2076 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Jeg har akkurat samme problem, så jeg slenger meg med på tråden.... Sliter med det samme. Når driftsvarm bil får jeg kald luft blåsende i ansiktet, mens den etterhvert pumper ut varmluft så må skru den ned til 16 grader og åpne vinduet... Det er gjerne når jeg kjører opp bakker og motoren jobber på høyere turtall... Sirkulasjonspumpe, vannventil, termostat??? Har iallfall ny ekspansjonstank og ikke luft i systemet... Dritlei!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå