MrBroFlow Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Hei, jeg har nå hele bak stillinga nede på bilen min nede, og vurdere sterkt å sveise diff sperre, er det noen som har noen positive/ negative erfaringer med dette? på 520 e28 altså Takker for alle svar..
Tor e46 Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Fin måte å ødelegge bilens kjøreegenskaper på!! Diffens jobb er jo å la hjulene få rulle i ulike hastighet når du svinger. Så med 100% sperre vil du tvinge høyre & venstre hjul til å rulle like fort! Så når du kjører i en krapp sving eller rundkjøring så vil det innerste hjulet spinne da det egentlig skulle rullet saktere enn det ytterste.. Så jo mindre du planlegger å ligge breit i hver eneste sving ville jeg nok anbefalle deg å få tak i en diff med litt sperre eller la den være som den er! Sikkert andre her som har mer erfaring med å sveise diff men som jeg har forstått blir bilen helt jævlig å kjøre normalt! Men som sagt er det burnebil blir det sikker helt konge!! Mvh Torstein.
AlXz Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Kan vel si meg ganske enig i han over her. Sveiser du sperre, så blir det helt jævlig å svinge.., mangler du servo også (noe jeg gjorde), så må du ha begge henda på rattet og holde ordentlig godt Diff med brems er mye bedre.
Morty999 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 jeg kjører med sveisa diff på bilen min, og det er SØPPEL om man ikke skal herje! så jeg anbefaler ikke om du ikke bare skal bruke bilen til å spinne...
hylle Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Sååå jævlig ille er det ikke med sveisa diff.. Men kan bli litt slitsomt i lengden. Spørs jo helt hvor bilen skal brukes osv..
smiken Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Sveisa sperre på 325en når jeg knuste planethjulene og venta på diffbrems :] Det fungerte helt greit egentlig, kjente ikke så veldig mye til det i vanlige svinger etter vei. Litt værre var det å manuvrere inn på trange parkeringsplasser (sliter forresten helt jævlig med dekk) Har ikke kjørt med sperre på vinteren. men har hørt at da er det "sleng eller rett frem" som gjelder. Mao, upraktisk.
MrBroFlow Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Ok, takk for svar alle sammen, Men noen som vet hva slags diff brems som kan passe på min 520i 87`? mvh. Martin
hasse1 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 har sveisa diff på bmw før, synes det er veldig slitsomt i lengen, for du har ikke den samme behagelige svingene på bilen, og som en sa tidligere, så lenge du ikke plalegger å legge deg breit i alle svinger ville jeg ikke anbefalt det. Mvh Hasse
MrBroFlow Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 325 ix passer på din 520 Ok, takk for svar.. da skal jeg prøve å finne meg en slik en..
Morty999 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 eneste du må gjøre er å flytte over baklokket på diffen, bruke det lokket du har i bilen fra før
NiklasJa Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Er ikke så ille med sveisa diff. Du mister mye kjøre egenskaper. Men gud så mye morsomere en sliten 520 blir (i mitt tilfelle). Billigste måten å øke kjøre gleden ett par hakk. Men skummelt å kjøre over 150 med, spesielt på vått/kaldt føre. Hvis du er usikker må du bare prioritere om du vil kjøre fort eller bredt. Pose og sekk får man med diff brems. Men for å kjøre til og fra buttiken og ligge i fartsgrensa er det ett fett om den sveises eller ikke.
destroyy Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Er da ikke så ille å kjøre med sveisa diff? kjørt mye med sveisa på min e28 å aldri hatt no problemer bortsett fra når en skal lukeparkere ^^ nei tut å kjør.... fyll på med no sveis. Har muligens 1 sveiset diff liggende til en e28 520 som skal bort
E28 TURBO Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 River og sliter i foringene dine! Også river det dekk, pluss at det ruinerer kjøreegenskapene på bilen.
Bimmerlars Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Ikke noe problem og kjøre med og du merker det så og si ikke ved vanlig kjøring. I rundkjøringer og andre krappe svinger i lav fart hører du innerhjulet sleper etter, men det gjør jo ikke noe, annet enn å slite dekk og rive i drivverket (men det pleier å gå bra) På vinterføre er det heller ikke noe problem, men du bør slippe av på gassen i svingene, hvis ikke sklir bakenden ut naturligvis. Så fort bilen spinner og du svinger vil du få sleng, naturlig nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå