Henrike46touring Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Hei, Jeg har et noe rart problem med min 318 fra 01. Nesten hver gang jeg starter opp bilen kommer oljelampen opp etter kort tid. Den holder på å lyse gult i ca 15sek gjerne 20 sek etter at motoren er i gang. Det er olje på bilen, og den bruker ikke noe. Går ellers helt ok. Et spørsmål til: Noen ganger så "hikker" den litt. den kutter i veldig kort tid, og momentanforbruksmåleren legger seg død i ca 0,5sek. Noen som har en formening om hva dette kan skyldes? Takk for eventuell hjelp! Henrik
rolfi Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Den skal lyse litt etter oppstart, siden motoren må bygge seg opp oljetrykk. Men ikke så lenge som 15-20 sek. Har du tykk og gammel olje? Prøvd å skifte?
Henrike46touring Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Takk for svar, men skal den lyse sånn etter det har gått 30 til 40 sekk etter oppstart? Nei har ikke byttet olje enda, men det kommer til å skje snart, men den var på service for 4000 siden.
kasper Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Hørtes ikke så hyggelig ut. Normalt lyser det vel i rundt 1-2 sek.
Rayb Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Prøv å bytt oljenivåbryteren din når du skifter olje på motoren.
Henrike46touring Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Kan det komme av for mye olje? den ligger veldig nær maks.
Azeton Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Kan det komme av for mye olje? den ligger veldig nær maks. Nei.. Det har nok noe med oljetrykk og gjøre. Litetrykk/dårlig bryter..
korny Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 det er ikke bare en stander prosedyre som sier at nivåmåleren virker da? ser noen her tror det er oljelampa som lyser men det er det jo ikke da den lyser gult, så lenge den røde funker fint er det sansynligvis ikke noe og bry seg om så lenge nivået er grei...
kasper Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 This is a well known issue with BMW e46 vehicles, and many others that use the same oil level sender. This usually occurs after you have had your oil serviced when they left the key in the ignition turned to ignition position 1. The sender uses a current through a thin wire to determine if the system requires more oil. The oil in turn cools the sender but when no oil is present at all, the sender wire burns out. When you start your engine the light is off for about 6 seconds then turn on for between 10 and 15 seconds and the goes out. That when you know the sender is bad. Høres rimelig DEAD on i ditt tilfelle.. Hadde akkurat vært på service også vel? Gå til de og klag.
Henrike46touring Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2009 Der traff du nok spikeren på hodet! Hvordan fikser jeg det? Det verkstedet skal jeg aldri ha noe med å gjøre igjen. Har en liten feide gående på en regning, så blir nok til at dette er noe jeg må fikse selv. Takk for svar
Rayb Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Der traff du nok spikeren på hodet! Hvordan fikser jeg det? Du kjøper en ny nivåsensor (med ny pakning) og bytter den ved neste oljeskift. Den står i bunn av bunnpannen din, så oljen vil renne ut når den byttes. Ps: Ingen musikk fra bilstereo'en når du bytter denne!
kasper Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Ps: Ingen musikk fra bilstereo'en når du bytter denne!
Cappel Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Må nok innrømme at jeg også har driti på draget og hørt på musikk når jeg har skiftet olje... Men takket være det fantastiske forumet vet jeg ihvertfall hva det betyr og hva som er løsningen. Mitt bidrag blir da en link til en DIY skifte av oljenivåsensor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå