Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et noe rart problem med min 318 fra 01. Nesten hver gang jeg starter opp bilen kommer oljelampen opp etter kort tid. Den holder på å lyse gult i ca 15sek gjerne 20 sek etter at motoren er i gang.

Det er olje på bilen, og den bruker ikke noe. Går ellers helt ok.

Et spørsmål til: Noen ganger så "hikker" den litt. den kutter i veldig kort tid, og momentanforbruksmåleren legger seg død i ca 0,5sek. Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?

Takk for eventuell hjelp!

Henrik

Skrevet

Den skal lyse litt etter oppstart, siden motoren må bygge seg opp oljetrykk. Men ikke så lenge som 15-20 sek. Har du tykk og gammel olje? Prøvd å skifte?

Skrevet

det er ikke bare en stander prosedyre som sier at nivåmåleren virker da?

ser noen her tror det er oljelampa som lyser men det er det jo ikke da den lyser gult, så lenge den røde funker fint er det sansynligvis ikke noe og bry seg om så lenge nivået er grei...

Skrevet

This is a well known issue with BMW e46 vehicles, and many others that use the same oil level sender. This usually occurs after you have had your oil serviced when they left the key in the ignition turned to ignition position 1. The sender uses a current through a thin wire to determine if the system requires more oil. The oil in turn cools the sender but when no oil is present at all, the sender wire burns out.

When you start your engine the light is off for about 6 seconds then turn on for between 10 and 15 seconds and the goes out. That when you know the sender is bad.

Høres rimelig DEAD on i ditt tilfelle.. :roll: Hadde akkurat vært på service også vel? Gå til de og klag.

Skrevet

Der traff du nok spikeren på hodet! Hvordan fikser jeg det? Det verkstedet skal jeg aldri ha noe med å gjøre igjen. Har en liten feide gående på en regning, så blir nok til at dette er noe jeg må fikse selv.

Takk for svar

Skrevet
Der traff du nok spikeren på hodet! Hvordan fikser jeg det?

Du kjøper en ny nivåsensor (med ny pakning) og bytter den ved neste oljeskift.

Den står i bunn av bunnpannen din, så oljen vil renne ut når den byttes.

Ps: Ingen musikk fra bilstereo'en når du bytter denne! 8)

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...