Bmweee Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Halloen godtfolk skal muligens kjøre fra oppedal til bergen i morga med bil og bilhenger, Noen som vet om det er gjenganger med politikontroll på e39 ut mo nesstun på en lørdag formiddag?
sladjan Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Det tviler jeg på , bare å gasse på. bortsett fra 50 " sone" plassene.
Hawkon88 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Kan du ikke heller bare ta det rolig da? Er lite tid å spare på den veien der, og svært risikabel/korte strekk til å kjøre forbi med tilhenger på. Er jo uansett snø over vikafjellet også, hvor det ikke nødvendigvis er helt heldig å kjøre med tilhenger med dårlige og gamle dekk, selvom bilen er skodd godt. Jeg kjører selv litt over grensene når jeg skal på lengre turer- og kanskje i overkant aktivt noen ganger, men skal du ha tilhenger også, bør du kjøre rolig. Risikoen for politikontroll er like stor stort sett over alt, på alle tider på døgnet og alle dager i uken. Det er også mye sivilbiler i Bergensområdet. God tur!
Bmweee Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 er ikkje snakk om å kjøre for fort her...vel heller en liten ting som mangler for å kjøre med henger lovlig..
Hawkon88 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Ok, nå vet ikke jeg hva som ikke er på stell,- men jeg ville hvertfall vurdert konsekvenser mot risikoen. Er det pga feks tilhengeren er for stor for bilen, manglende be? lapp ol- er det også snakk om regress osv fra forsikringsselskapet også hvis det skulle skje noe. Ellers har jeg aldri sett statensvegvesen ha teknisk for lastebiler/tilhengere i helger, er vel relativt få(ingen?) trailere som kjører i helgene.
sladjan Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Broren til en kolega kom fra nordfjoreid i går, han sa det var fritt for snø på fjelltoppene så snø er det heller ikke. Men enig med hawkon88, best å ta de rolig, spessielt med henger på.
Hawkon88 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Ok, syns jeg hørte noe snakk om at snøen var kommet på vikafjellet.. Såg på webcam til myrkdalen at det ligger litt i toppen, men ikke i bunn av trekket, så veiene er nok heldigvis bare enda. God tur!
E36Cab1 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Ok, nå vet ikke jeg hva som ikke er på stell,- men jeg ville hvertfall vurdert konsekvenser mot risikoen. Er det pga feks tilhengeren er for stor for bilen, manglende be? lapp ol- er det også snakk om regress osv fra forsikringsselskapet også hvis det skulle skje noe. Ellers har jeg aldri sett statensvegvesen ha teknisk for lastebiler/tilhengere i helger, er vel relativt få(ingen?) trailere som kjører i helgene. Går mye trailere i helgene,kun lørdag mange står i ro,men det er alt etter kjøreplanen.
Eksos Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Broren til en kolega kom fra nordfjoreid i går, han sa det var fritt for snø på fjelltoppene så snø er det heller ikke. Men enig med hawkon88, best å ta de rolig, spessielt med henger på. Jeg kjørte fra Ålesund til Egersund (sør for stavanger) forrige helg, fine kjøreforhold hele veiene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå