Flatshift Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Hei. hva må til for å få det til å passe over? har jeg forstått det riktig hvis : bytter ytre drivknute på drivaksel (m5) til 525M50 knute, så det passer på navet originalt. for er vel større "boltsirkel" på M5 enn 525? bruke 525M50 mellomaksel eller M5? har en M5 bakstilling for hånd. Mats
phiskarn Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 hvis du har komplett subframe bak for hånd. kan du ikke hive over alt sammen da..?
phiskarn Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 http://www.zatzy.com/projekt/248348-dej ... turbo.html
Flatshift Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 hvis du har komplett subframe bak for hånd. kan du ikke hive over alt sammen da..? Hadde vel ikke akkurat tenkt til det, men
Roy Drage Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Jeg gjorde dette på min 88 525 for noen mnd siden, denne bilen er ombygd til 24v så skal ikke si for sikkert dette med drivakslingene... Ved første øyekast er alt identisk, diffene er like brede og lange, drivakslingene er like tykke og har samme lengd, men knutene på m5 er kraftigere og har annen "boltsirkel". alle festene for å "henge" opp diffen er også like, samt boltene for dette... Jeg prøvde å dele en drivaksel av hver (m5 og 525) og fant da ut at m5 har kraftigere/tykkere spline så knutene kunne ikke byttes om på. Jeg kappet en drivaksel av hver og sveiste disse sammen igjen, så det er m5 knute og spline utfra diffen, og 525 knute og spline inntil navet. Inngående på diffen, altså mellomakslingen, delte jeg og da passet den bakerste delen fra m5 rett på, for her er det også forskjell, mellomakslingen fra m5 har m10 bolter istedenfor m8 på 525. få også med boltene til drivakslingene/diffen, m5 har fingjenger på flensene mot 525 som har vanlige gjenger, bmw tar en blodpris for nye... Det enkleste tror jeg må være og kjøpe komplett bakstilling, det vil spare deg for endel hodebry, pluss at du kan skifte alt av foringer når du likevel har den nede. Det kan sikkert gå an å få laget/tilpasset noen drivakslinger til dette, er sikkert noen som driver med dette, men det kommer helt klart anpå prisen...
Flatshift Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2009 Hmm.. okai. takk skal du ha for bra svar. blir lettere å få tak i en sperrediff som er fra vanlig e34 da skjønner jeg. blir ikke så aktuelt å kjøre med sveisa drivaksler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå