metalheart Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Da er bilen på veien igjen,men det kostet... Feilen lå i den nye(brukte) toppen jeg kjøpte.alt var jo pisse sjeivt inni. Alle eksos ventiler pluss stenger,stak,osv,og et par av innsugs ventilene var føkket,så jeg ble bøffet med den toppen ja,var jo planslipt,å med nye tettninger osv,så det så jo ok ut,men det var det altså ikke så den gammle toppen ble planslipt,trykktestet,slipt ventiler,nye tettninger osv,og da startet vedunderet Takker for all hjelp og alle innspill,lærte jo mye på veien ivertfall STAY METAL
rollertoy Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Sjekk kamsensor, veivsensor, Min kamsensor røyk på 89`E34, da fikk jeg ikke startet.
metalheart Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 skal sjekke veiv sensor,den på svingjulet,men er det kam sensor på m20 motor,eller er det bare på m50?
tangorev Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Ingen kamsensor på m20 nei. Siden du har gnist er nok veivsensor/trigger i orden, men det som under meg er at du får bensin også uten at den starter. Da skal det si wrom;) Eneste jeg kan komme på er om gnisten kommer til feil tid, at kompresjonen er så lav at det ikke antenner, eller at den ikke får noe luft.
metalheart Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 fikk målt verdi på impuls giver på svingjulet nå,viste 504 ohm,så den ser ut til å være iorden,det står en giver eller sensor under motor rett ovenfor bunnpanna,hva er det?noen som vet. tenkte på oljenivå giver,men er ikke sikker?men den impulsgiver på svingjulet,er det denne som blir betegnet som veiv sensoren?
|Ole| Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 fikk målt verdi på impuls giver på svingjulet nå,viste 504 ohm,så den ser ut til å være iorden,det står en giver eller sensor under motor rett ovenfor bunnpanna,hva er det?noen som vet. tenkte på oljenivå giver,men er ikke sikker?men den impulsgiver på svingjulet,er det denne som blir betegnet som veiv sensoren? Den som står over bunnpanna er oljetrykks giver... Har du sjekka LMM? Funker ikkje den så starter ikkje bilen... Spm mitt er, er ikkje det teikn til att den vil starte i det heile?
metalheart Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 ok.da vet jeg det. fikk ikke opp noe feil melding på lmm når jeg tok diagnose test,kom ingen feil meldinger opp faktisk,men skiftet ut lmm for et halvt år siden,så den skal være ok den.nei,ingen tegn til start,helt dødt,men gnistrer som faen,og pluggene blir bløte av bensin
|Ole| Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Kva type plugger har du kjøpt? Edit: Har du sjekka resten av innsuget, ekstremt med falskluft en plass? Sjekk koblinger fra tomgangs regulator, bremsekraftforsterker osv
Sir Hofstad Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Noe du kan prøve er å starte med bensinslange på fuelrail demontert...
|Ole| Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Noe du kan prøve er å starte med bensinslange på fuelrail demontert... Finn ei flaske eller eit eller anna å samle bensinen som kjem ut av slangen i...
metalheart Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 husker ikke helt verdi i hodet nå,men var på en delebutikk,å de sjekket på data,og jeg endte opp med noen ngk plugger.den gikk med de pluggene før jeg byttet toppen.
|Ole| Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 husker ikke helt verdi i hodet nå,men var på en delebutikk,å de sjekket på data,og jeg endte opp med noen ngk plugger.den gikk med de pluggene før jeg byttet toppen. Hmm, da er nokk bilen sur eller drar falskluft Prøv tipset til J.Hofstad og sjekk falskluft
metalheart Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Noe du kan prøve er å starte med bensinslange på fuelrail demontert... ok,va skal det indikere da vist den starter da?
|Ole| Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Det betyr att bilen får for mykje bensin, eg antar att du har prøvd å tørke pluggene? Edit: kan og prøve å dra ut TPS kontakta...den som sitte under gass spjeldet...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Min teori er luftlommer ol i tilførselsystemet. Av en eller annen grunn har jeg ikke fått startet alle de jeg har byttet topp på av M20 før jeg har gjort dette. Fungerer slik til meg at motoren er etter ved første start for så ikke vil mer. Tar av slangen starter den og går... Kan seff være noe annet til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå