Gå til innhold

Starter ikke etter topp bytte 89-520i?? !!!! LØST !!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sikker på LMM funker? Om den er deffekt starter ikkje bilen, prøv med en annen LMM før du reise til verksted med den...

Evt att du kan få lånt deg en hjerne å teste med i tilegg...

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er du sikker på LMM funker? Om den er deffekt starter ikkje bilen, prøv med en annen LMM før du reise til verksted med den...

Evt att du kan få lånt deg en hjerne å teste med i tilegg...

kan trippelsjekke for og være sikker,skal få lånt en å prøve ut,men skiftet med en brukt lmm for noen måneder siden,og det slår ingen feil ut på diagnosetest heller,det burde det vel gjøre vist lmm køddet?

Skrevet

kan også nevne at jeg har testet og sprayet startgass inn i insuget,etter lmm,til og med da sjedde det ikke et puff en gang,noe som er ekstremt merkelig,for vist det er noe som helst tegn til gnist,så skal startgass få ting til å hende uansett,og gnist er det,men nei da..

Skrevet
Lukter feil tenning for min del..

Kan hende du har fått kammen 180grader feil?

180 grader feil på kammen burde vel tilseie ventil i stempel...?

Skrevet

hart ikke rota om på noen pluggkabler da? er vell fordeler foran på kammen på disse? og da gjør det ingen ting om kam står 180 grader feil, fordi da følger fordeleren med....

Skrevet
hart ikke rota om på noen pluggkabler da? er vell fordeler foran på kammen på disse? og da gjør det ingen ting om kam står 180 grader feil, fordi da følger fordeleren med....

stemmer,kan ikke sette feil på denne,merket også hver pluggledning før jeg tok dem av,så det er helt 100 det også,men er jo enig i at det lukter feiltenning jeg også,men hvordan og hva forutsaker det da??

Skrevet

det er da umulig å sette fordeler feil vei på desse da det er eit hakk man setter den på...

Skrevet

det er da umulig å sette fordeler feil vei på desse da det er eit hakk man setter den på...

hmm,kan det tenkes at de som har overhalt toppen og ventiler som har montert fordeler feil da??hvordan sjekke det sånn uten videre,må toppen må vel av igjen da?

Skrevet

det skal ikkje gå an å sette fordeler feil...man skal vere rimeleg treig i skallen for å ikkje skjønne korleis den skal stå...

Skrevet
det skal ikkje gå an å sette fordeler feil...man skal vere rimeleg treig i skallen for å ikkje skjønne korleis den skal stå...

ok.men da eliminerer vi den muligheten,da har jeg ikke mere ting å sjekke,har testet hver skrue på motoren nå,og alt er 100%,så da blir det vel verksted da :cry:

Skrevet

denne tråden er på tre sider.... enda er det ingen som har nevnt timingen?

er du sikker på at du har fått satt kammen rett?

Skrevet
denne tråden er på tre sider.... enda er det ingen som har nevnt timingen?

er du sikker på at du har fått satt kammen rett?

Om kammen står så feil att den ikkje starter så burde ikkje motoren gå rundt i det heile vel?

Skrevet

har nettopp stillt ventilene,så vist kammen hadde stått feil,hadde vel heller ikke det godt knirkefritt regner jeg med.

men siste oppdatering nå er at i neste uke så ryker bilen inn til TS RACING/KVÅL AUTO i sandnes,så får de finne ut av det,for nå orker ikke jeg mere,overlater det til proffene nå :?

takk for all hjelp,å alle innspill :)

jeg skal gi lyd hva det var for noe kødd 8)

Skrevet

stemmer att du ikke kan sette fordeleren feil nei, menn plugg kablene kan da stokkes om uansett hvordan man vrir og vender på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...