Gå til innhold

Rom for reservehjul påbudt?


alexleon
 Share

Anbefalte innlegg

Men på mange biler er vell ofte reservehjulbrønnen regna som en av karosseriets bærende deler, da kan det fort bli problemer.. Om du får det til 100% bra, slik det ser fint ut og sveiser inn en avstivning eller 2 er det vell ikke store problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et reservehjul kan ligge i bagasjerommet om jeg føler jeg trenger det, men ja, om det er bærende må det sikkert avstives. men jeg tror ikke det er bærende, det er vell ganske tynt metall, og formen ser ikke særlig bærende ut heller.. Skal se litt nærmere på det:P takk for tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et reservehjul kan ligge i bagasjerommet om jeg føler jeg trenger det, men ja, om det er bærende må det sikkert avstives. men jeg tror ikke det er bærende, det er vell ganske tynt metall, og formen ser ikke særlig bærende ut heller.. Skal se litt nærmere på det:P takk for tips..

Formen trenger ikke å se "bærende" ut. Ta en 1mm stål plate, og bøy en 90graders vinkel på den. Så pøver du å brekke den, kontra hvis den ikke har en 90graders vinkel. Hjulbrønnen kan ha en innvirkning på stivheten. Jeg vet de fleste som kapper ut hjulbrønnen og erstatter den med en plate, sveiser enten inn noen firkantrør eller får presset en form i platen, litt slik som gulvet i e30 framme ved setene rundt de dreneringshullene.

Jeg ville uansett gjort mest mulig for å beholde bilen orginal.. Jeg vil faktisk påstå at det er mer jobb med å erstatte hjulbrønnen med en plate og avstivninger, enn å kun slipe og sveise igjen er par hull. Jeg tipper du angrer på at du fra tok deg muligheten til å ha et reservehjul integrert i bilen, enten når du propper bagasjerommet fullt og skal på ferie, eller den dagen du står punktert, uten reservehjul. Hvor ellers skal du ha feks reservehjul på boks, og boks med trykkluft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...