Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en 97 model 728ia, jeg har merket at det har vært vært vått i hjulbrønnen på bilen min, men resten av bagsjerommet har det ikke vært noe vann eller fukt, så jeg tok ut teppet, det var litt fuktig på treplaten på undersiden, har også fjernet reservethjulet for å se om vannet kunne komme inn fra undersiden via en av bunnproppene som sitter der. der så jeg at det er begynt å ruste rundt den ene, å den satt litt skjevt, så jeg satt den på skikklig, å tørket helt opp nedi der, proppen så ut til å sitte bra etter jeg hadde tørket opp, dette var ca.2 uker siden. I dag hadde jeg tenkt å pusse vekk rusten å ha på noe rustbeskyttelse. men når jeg åpnet bagsjerommet var det ganske mye vann nedi der, så jeg lurer på om noen har vært borti noe liggnende?

Skrevet

Er det vann også på en av sidene?

Altså, der hvor cd-skifter står (venstre side) eller der hvor batteri står (høyre side)...rommene bak baklytene.

Noe vann der?

Og forstod det slik at det var fuktig på undersiden av bagasjeromsmatten( ? ), var det også fuktig oppå reservehjulet?

Jeg har kanskje noe av det samme problemet og prøver å finne ut hvor det kommer fra. For min del ser det ut som det starter i rom ved cd-veksler og under kjøring tror jeg det skvetter over kanten og ned hvor reservedekk er. Har uorginale baklykter, men kan se ut som det ikke er det vannet kommet inn. Skiftet nylig pakning rundt lyktene og spylte over hele bilen en stund. Ikke noe vann kom inn. Så kjørte jeg litt i regn og dammer, fremdeles ingenting.

Men så stod bilen ute en natt det regnet mye og da var det vann i ene siden igjen, så er litt forvirret for å si det slik.

Forresten, Hess1: har du en lapp i bunnen av der hvor reservedekket er. Altså en svart gummilignende ting (firkant?). Noen bilder fra bagasjerommet ditt kanskje?

Noen andre som har erfaring, kan hjelpe oss litt?

Skrevet
Har ikke noen erfaringer med dette, men kan det være en drenering et sted som er tett?

Dette har jeg tenkt litt på også, kanskje ikke noe som er utett, men noe som rett og slett er tett!

Noen som vet hvor aktuelle dreneringspunkter er der bak?

Eneste jeg vet om der bak er i bagasjeluken...

Skrevet

Jeg har ikke sjekket om det er vann i noen av sidene, skla gjøre det i morgen.

Det var også fuktig opp på reserve hjulet også ja.

Jeg har også uorginale baklykter, kan heller ikke se at det er noe vann eller fukt i de.

skal ta ett par bilder av det i morgen å legge inn.

Kan det komme fra pakningen rundt bagasjerommet, ser at pakningen min er litt defekt ett par plasser der?

håper noen kan svare, på forhånd takk

Skrevet

min har ikke noe vann på noen av sidene. og ikke i hjulbrønn. har heller ikke orginale baklykter. tror jeg. de er facelift lykter fra GS kjøpt i 2004. og kan ikke tenke meg det er orginale bmw lykter.

Skrevet

Har baklykter fra GS jeg også, har jo regnet stort sett over en måned i strekk her oppe og de holder tett.

Her helt tørt i hjulbrønnen på min.

Skrevet

har sjekket i siden bake i bilen min, å der var ikke noe vann, kan ikke se noe plass vannet kommer inn.

er eventuelt om dreneringa er tett ja, men vet ikke hvor den er.

Skrevet

Hadde problem med vann baki 750'n tidligere i år. Strammet låsepinnen på bagasjelokket, vært tørt siden.

Pass også på at gummilistene over baklyktene ligger riktig.

Skrevet

Takk for tips ^^^^

Er det meningen at vann skal renne ut hvis det kommer nedi rommet hvor cd-veksleren er?

Jeg ser en slags propp der, men tror ikke det er det det er. (wow, 2x "er" og 3 x "det" = en setning).

Skal ta noen bilder snart og legge ut, litt lettere å forklare da.

Har mindre og mindre tro på at det er pga uorginale baklykter.

Skrevet

Her er litt bilder fra mitt vannproblem:

Her er rommet ved baklyten venstre side, som er vått av og til:

vann002.jpg

Hva er dette for en sak? Den gummiskruen ( ? ) :

vann003.jpg

Kan presse den ned slik:

vann004.jpg

Den skal vel ikke drenere vann ut eller? Er i hvertfall helt tett den der.

Jeg mistenker at vann som er i dette rommet....:

vann006.jpg

........skvulper frem og tilbake under kjøring og litt renner over kanten og ned til reservedekket her:

vann007.jpg

Og hva er dette grå:

vann009.jpg

Merket at det er en slags svampting under som er full i vann:

vann008.jpg

Trykker jeg på den slipper den ut vann som det holder på, akkurat som en svamp.

vann010.jpg

Kjente faktisk at hele den grå greien med "svamp" under virket kald og våt.

Og da er det store spørsmålet:

Hvor kan vannet komme inn fra da?

(mulig med sprut fra bakken og inn under hjulbuen? hvis det er hull noe sted der inne....)

Forresten, kan dere andre som også har problemer med vann (Hess1) sjekke om den grå greien hos dere er våt også?

Håper noen kan hjelpe! Når dette er ute av verden er bilen perfekt!!!

:-)

Skrevet

Jeg har altså spylt bilen med høytrykkspyler og det har vært helt tørt etterpå. Spylte rett på baklyktene, rett på kanter, pakninger osv.

Kjørt kort tur på våt asfalt med litt dammer og også litt regn fra himmelen. Helt tørt.

Men når bilen står ute om natten og det regner mye har det altså samlet seg mye vann i rommet der. Vi snakker 2-3 cm vannstand i hele rommet.

Tviler sterkt det er pga uorginale lykter.

Skrevet

hei, skal se etter i morgen jeg om det også er vått der på bilen min.

men nå har det ikke vært noe vann i bilen min på en god stund. spylte den forrige helg, spylte ekstra mye rundt baklyktene og bakluka, men var ikke noe vann i bilen. men det har ikke regnet skikklig på en stund så skal følge med etter en skikklig regndag.

Skrevet
hei, skal se etter i morgen jeg om det også er vått der på bilen min.

men nå har det ikke vært noe vann i bilen min på en god stund. spylte den forrige helg, spylte ekstra mye rundt baklyktene og bakluka, men var ikke noe vann i bilen. men det har ikke regnet skikklig på en stund så skal følge med etter en skikklig regndag.

Ok, du får gi en lyd da.

Og kanskje ta noen bilder av rom bak lyktene og hjulbrønn.

Se også litt på dreneringshullene på selve bagasjelokket om de er tett kanskje. Skal være 2-3 små hull.

Har ennå ikke funnet ut hvor mitt vann kommer inn. Skal ta noen flere tester og se om jeg blir noe klokere.

Skrevet

jeg var nede i min hjulbrønn i dag. og det var helt tørrt der på min. ikke tegn til å ha vært fuktig der noen gang heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...