Gå til innhold

Blir det mere lyd av å fjerne midtpotta med et rør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 318is og vurder og erstatte midtpotta med et rør for å få noe mere lyd i den. Har byttet bakpotten. Noen av dere som vet om det blir noe mere lyd av det ?

Skrevet
Okei , vet du om det bare blir noe bråk ? eller fin lyd ?

åssen ende potte står på bilen? det spiller inn endel.. hvis du har org, så får du mer lyd hvertfall..

(4'er lyd er ikke spesielt fin lyd men)

fjerner du mellompotta(kata) går den ikke igjen eu ok, bare så du vet da. blir får høy CO utslipp.. men bilen går litt bedre uten kata :wink:

regner med du har org potta.. heller skaff deg effekt endepotte ikke til og tulle med og fjerne kata osv

Skrevet

Blir mer brøl ja! Men jeg syns det blir finere med to effektpotter. Da begge slipper gjennom mer lyd enn de orginale! Du BLIR lei av bråk etterhvert!!

Skrevet

Enig med lloydsb.

Rakrør gir ett slitsomt bråk.

Ser i ETK at eksos anlegget ditt er delt opp i midtre del som består av kat samt bakre del som består av midt potte og bak potte. Så hvis du allerede har effektpotte regner jeg med midtpotta di er borte nå. Så hvis du kapper ut katalysatoren vil du omtrent ha rakrør som bråker mye samt at du må drive å kappe ut/sveise inn kat hvert andre år.

Det du evt kan gjøre er å erstatte katalysatoren din med en race katalysator, den koster litt men er ikke like restriktiv som orginal kat, du går gjennom EU-kontrollen om ikke bilen din har andre problemer som fører til høy CO-verdi og du får litt mer lyd. Race-kat får man vel kjøpt ferdig laget med rør som passer din bil sånn at det blir plug 'n play eller du kan skaffe deg en ekstra brukt/ødelagt orginalkat med orginalrør slik at du kapper ut den orginale og setter inn en race kat. Da har du både orginal kat for eu-kontroll og du har race kat'n til vanelig, og begge tar 15 min å bytte med hverandre :)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å fjerne kat. Jeg har byttet bakpotten , og det er jo litt lyd i den. Men vil ha litt mere , så da tenkte jeg å bytte ut midtpotten. Vet ikke helt om det er det den kalles. Men hvertfall den første boksen etter endepotten :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...