nednull Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg vurderer seriøst å kjøpe meg en 2002 320CI som har gått 94000km. Denne har nettopp vært på hovedservice, Inspection II, i oktober. Jeg har egentlig ikke så god peiling og jeg lurer på om denne inspeksjonen er såpass omfattende at den kan erstatte en NAF kjøpstest; er jeg trygg hvis bilen har passert denne uten noe tull? Jeg har ikke fått sett på bilen selv enda, men ut fra annonsen og sunn fornuft vil jeg tro at bilen er i meget god stand. Men jeg vil være 99.99% sikker på at jeg kjøper en problemfri bil.
Jan Tore Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Det skal nok litt til for at det skal være problem med en bensinsekser som har gått 94.000. Men jeg ville uansett tatt en NAF test for å få kontrollert hele bilen. Da kan du jo være 100% sikker på at bilen er i orden før kjøper bil.
Hawkon88 Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Naf tester sjekker også om bilen har vært opplakkert, sparklet osv. Noe som også gir en viss risiko for lekkasje osv, hvis jobben ikke er gjort helt etter boken. Dvs, hvis selger ikke kan redegjøre for en evt oppretter jobb (litt mer enn lakk) med kvittering (eneste måten å kunne reklamere på jobben) så hadde jeg styrt unna. EU kontroller betyr egentlig ikke en drit i mine øyne, og er nesten kun en ren formalitet. Jeg har sett og fått igjennom såpass shabby biler, at jeg har null tiltro til at så lenge bilen er EU godkjent, så skal den være god nok. Jeg har sluppet gjennom EU med lekkasje på demperne, silikon i foringene, 5cm dødgang på rattet, sterkt drag til ene siden, utslitte framdekk som følge av feil hjulspissing (og dertil veiholdning) hull i eksosen, rufsete tomgang, uten katalysator, tvilsomt at den var innenfor avgasskravene, ikke fungerende pærer/nærlys, løst baksete, uten to belter i baksetet, bensin lekkasje- og ble møtt med latter når jeg viste frontruten til en kompiss som driver med rutebytting. Han forsto ikke hvordan jeg kunne ha passert eu med den. Ingen sprekker- men sykt med riper. Vindusviskerne "hoppet" også, og kan vel sies å være alt annet enn effektive. Bilen hadde også et stort rusthull i kanalen som jekken gikk gjennom når jeg skulle bytte dekk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå