Mats_St Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Hei! Driver å bygger motor for tiden til bilen min en E36 som skal bli et baneobjekt. Skal inn en Turboladet M50 motor fra 5-Serie (antar at alt er likt som M50 motoren som kommer org i E36 så ogsi) Spørsmålet mitt er egentlig om noen har erfaring med dette? Hva fungerer å hva fungerer ikke? Noen som har forslag til motorstyring jeg burde kjøre med å dyser? Forsterker bunndelen i første omgang, Toppakning som tåler litt overladning, å litt modifikasjoner på toppen rett å slett for å se om dette holder. Vil helst fjerne det meste i bilen for å lette vekt så er derfor jeg kommer til å kjøre med sprut istedet for å chip modde styreenhet. Håper noen kan hjelpe meg! Mvh Mats St Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Tror du må bytte bunnpanne. Sumpen er vel framme på 5 serien. Ellers står det en del i prosjekttråden min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Du må bytte bunnpanne, oljesil og div. ja, og husk at det kan bli trangt om plassen med tanke på grenrør og turboplassering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Ja jeg monterte turboen nede først. jævli trangt! Tror kanskje det beste er å montere den oppe. enklere å få til en bra oljeretur, enklere å komme til wastegaten. Men det er trangt om plassen der og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats_St Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Plass er ikke noe problem da jeg skal skjære ut støtdempertårnene uansett for å få mer rattutslag å må bygge om hele styringen. Hva slags sprut har dere prøvd med? eller kjører dere chip? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg kjørte chip, men det vil jeg ikke anbefale. Skal kjøpe meg sprut. Litt usikker, men jeg tror det blir ms. Noen som har erfaring med megasquirt på denne motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 høyr med Kimmitsport om KdFi, billig sprut...egentlig kopi av MS... sjekk ut www.ksr.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats_St Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Hva slags tenning osv brukes sammen med dette? Kjøres det separat tenning ved siden av feks MSD eller bruker du org? Hva bruker du som 0 punkt for tenning? Aldri trimmet en bmw motor på denne måten så er litt uviten da jeg har drevet mest med japs. Mvh Mats_St Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå