Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann..

tenkte jeg skulle handle meg noen nye hoved lamper fra ebay.

så litt på de her http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DEPO-BMW-E36-UHP-LED-ANGEL-EYES-ZKW-HEADLIGHT-XENON-HID_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2ea84474f2QQitemZ200391554290QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#vi-content

Hva vil være billigste måten å få dem sendt hit på? jetcarrier eller 190$ som ebay fåreslår? :/ hvor mye må jeg ut med i toll?

Noen andre her som har disse?

hva er best led eller ccfl angel eyes?

Posted

Kan svare på ett av spørsmåla dine:

Moms/Toll = 25% av kjøpssum og frakt.

Spør om de som selger til deg kan skrive en lavere verdi enn det de faktisk koster på pakka/sende lappen. Så slipper du billigere unna.. Evnt skrive "GIFT" på pakka, da betaler du ikke noe.

Posted

Kjøper du lyktene der og betaler den frakten det står ($190), koster lyktene deg ca 3900-4000,-.

Som du selv sier kan du bruke f.eks. JetCarrier. Uten at jeg har de eksakte målene på pakken, regner jeg med du må betale 495,- med sjøfrakt hos de (kanskje 295,- også).

Da blir kost-prisen på lyktene ca 3500-3600. Altså du sparer ikke så mye, og det kan ta over en måned å få dem hjem til deg viss du velger sjøfrakt.

Evnt skrive "GIFT" på pakka, da betaler du ikke noe.

Dette er litt feil. Man må uansett betale mva. såfremt pakken's verdi er over 1000,-.

Man tar altså total sum inlk frakt, ganger med valutakursen (pluss på 0.2 på kursen for div "gebyrer" til f.eks. paypal), ganger med 1.25 (moms) og plusser på et fortollingsgebyr på ca. 150-200,-.

Posted

Noe som er viktig å huske er at om selger skriver ned verdien på varen så er det den verdien du eventuelt vil få igjen om pakken forsvinner og den er forsikret. Når det gjelder Jet Carrier så har jeg bare gode erfaringer med dem, og er du litt heldig tar det ikke spesielt lang tid med båtfrakt heller. Avgangstabeller for båtfrakt ligger på siden deres mener jeg å huske.