Muztang289 Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Hey.. Torsdag for 2 uker siden, kjøpte jeg meg en ny Bimmer, denne fungerer som bare det, med unntak av en ting.. Den fusker/eller mister tenning et halvt sekund sånn i ny og ne.. Dette her skjer egentlig mer og mer sjeldent nå, men når dette problemet er, så er det slik at ved start på kalde dager så fusker den, den går dønn stabilt, også plutselig faller den ned på turtall, men så tar den seg opp igjen.. Dette er noe som skjer under kjøring, uansett om jeg kjører på lavt eller høyt turtall, uansett om jeg kjører fint og pent, eller om jeg kjører hardt og rått.. Dette skjer også selvom motoren er varm, så har ingenting med kulda å gjøre.. Sist dette skjedde, var i går 2-3 ganger, idag har det vært lite av det, men som jeg sa.. Dette skjer mer og mer sjeldent, før var det så jeg ble irritert som bare f***, men nå er det langt ifra et så stort problem som det var, men jeg vil finne ut hva dette som forårsaker dette er.. Jeg har prøvd: Kondensfjerner Noe Injetion rens fra biltema Har også byttet Dynamo og har splitternytt batteri, så strømmen i bilen skal være fin.. ( Dynamo var gåen, batteriet var 4 år gammet, så invisterte i nytt, kjøpte ikke dette pga. dette problemet =p ) Har hørt litt rundt, folk sier det kan være alt ifra coil'en til fordeler, tennpluggkabler til pluggene, bensinfilter til bensinpumpa som kanskje er gåent.. Btw, Bensinfilteret er byttet, da jeg forhørte meg hos GSBildeler, de sa at det kunne være Bensinfilteret, men dette var det ikke.. Noen som har en anelse? Jeg er STOR fornøyd med denne bilen, den er fantastisk og HERLIG å kjøre, utrolig god motor ( sålenge ikke problemet er der ).. Evnt. info jeg kan legge til, er det at før jeg kjøpte den, så stod den kanskje et par mnd uten at noen brukte den.. Kan det behjelpe dere med "feilsøkinga"? Mvh.
jos Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Hey.. Torsdag for 2 uker siden, kjøpte jeg meg en ny Bimmer, denne fungerer som bare det, med unntak av en ting.. Den fusker/eller mister tenning et halvt sekund sånn i ny og ne..Dette her skjer egentlig mer og mer sjeldent nå, men når dette problemet er, så er det slik at ved start på kalde dager så fusker den, den går dønn stabilt, også plutselig faller den ned på turtall, men så tar den seg opp igjen.. Dette er noe som skjer under kjøring, uansett om jeg kjører på lavt eller høyt turtall, uansett om jeg kjører fint og pent, eller om jeg kjører hardt og rått.. Dette skjer også selvom motoren er varm, så har ingenting med kulda å gjøre.. Sist dette skjedde, var i går 2-3 ganger, idag har det vært lite av det, men som jeg sa.. Dette skjer mer og mer sjeldent, før var det så jeg ble irritert som bare f***, men nå er det langt ifra et så stort problem som det var, men jeg vil finne ut hva dette som forårsaker dette er.. Jeg har prøvd: Kondensfjerner Noe Injetion rens fra biltema Har også byttet Dynamo og har splitternytt batteri, så strømmen i bilen skal være fin.. ( Dynamo var gåen, batteriet var 4 år gammet, så invisterte i nytt, kjøpte ikke dette pga. dette problemet =p ) Har hørt litt rundt, folk sier det kan være alt ifra coil'en til fordeler, tennpluggkabler til pluggene, bensinfilter til bensinpumpa som kanskje er gåent.. Btw, Bensinfilteret er byttet, da jeg forhørte meg hos GSBildeler, de sa at det kunne være Bensinfilteret, men dette var det ikke.. Noen som har en anelse? Jeg er STOR fornøyd med denne bilen, den er fantastisk og HERLIG å kjøre, utrolig god motor ( sålenge ikke problemet er der ).. Evnt. info jeg kan legge til, er det at før jeg kjøpte den, så stod den kanskje et par mnd uten at noen brukte den.. Kan det behjelpe dere med "feilsøkinga"? Mvh. Hadde lignende problem sjøl for ca ettår siden med min E32 735-87. Satte den hos BMW som ikke fant annet enn en svært slitt fordeler. Den ble skiftet komplett, og bilen summer og går som ny igjen. Jeg hadde i tillegg problemer med tennings fusk, noe jeg ikke ser du beskriver. Derfor er jeg usikker på om det er fordeler hos deg. Etter langtids lagring av bilen, og flatt batteri hadde jeg problemer med at bilen først stoppet, deretter mistett trekk kraft som følge av turtalls dropp. Dette ble gradvis bedre, men ikke helt bra før BMW hadde lastet inn igjen minnet til CPU'n. Kanskje det ligger der?
Muztang289 Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 Hei jos, Hva mener du med Tennings fusk? Jeg er usikker på hva det er som skjer, når dette skjer med bilen, det kan GODT være det at det er tenninga som blir borte et halt sekund, siden sånn helt ut av det blå, så virker det ut som om noen skrur av motoren, forså vrir om nøkkelen igjen så den starter å jobbe igjen.. Når du hadde bilen på verksted hos BMW, hvor mye kostet delene og for arbeidet? Tar BMW virkelig inn så gamle biler den dag idag?
MrElg Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Tar BMW virkelig inn så gamle biler den dag idag? Sålenge du har penger gjør de vel det.
jos Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Tar BMW virkelig inn så gamle biler den dag idag? Sålenge du har penger gjør de vel det. Tenninga ble bborte, og den tente av og til i eksos anlegget. Dette skyldtes i følge en slitt fordeler som grunnet slakk av og til bomma, eller tente marginalt feil. Husker ikke pris, men det var rimelig, og de har blitt mer enn konkurranse dyktige på timer og deler. Bruker Sulland på Hamar når jeg ikke strekker til sjøl, og er fornøyd.
Muztang289 Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 Har penger, men jeg er forsatt bare en læregutt og jeg gjør mest mulig selv, for jeg vil lære bilen.. Men, nå har jeg vært ute å kjørt en god del med den idet siste, og jeg har ikke merket noe siden Mandag, så kanskje det er borte eller kommer en veldig sjelden gang..? Er det ikke veldig rart at dette kommer å går? Hva er det som kan gjøre det at det kommer og går?
jos Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Jeg begynner aa tro at det skyldes at bilen har staatt med flatt batteri en stund. Det virker som den blir stadig bedre jo mer du kjoerer. Slik var min ogsaa etter aa ha staatt uten stroem en tid. Denn stoppa helt men kom seg. I foelge BMW helt normalt. Den kom seg litt etter hvert. Men helt bra ble den foerst naar BMW lastet inn igjen data i hjernen. Som du sikkert vet har denne bilen en hjerne som lagrer alt du gjoer, og tilpasser girskift mm etter hvordan du kjoerer. Naar disse data forsvinner helt eller delvis vil bilen fuske. Men etter hvert somden blir kjoert og den faar nye data funker den igjen. Dersom dette er grunnen til at den av og til fusker burde problemet etter hvert bli helt borte. Lykke til med den nye grom-bilen. Har hatt min 735 i 16 aar. Den er blitt et familie medlem:-)
Muztang289 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Jeg begynner aa tro at det skyldes at bilen har staatt med flatt batteri en stund. Det virker som den blir stadig bedre jo mer du kjoerer. Slik var min ogsaa etter aa ha staatt uten stroem en tid. Denn stoppa helt men kom seg. I foelge BMW helt normalt. Den kom seg litt etter hvert. Men helt bra ble den foerst naar BMW lastet inn igjen data i hjernen. Som du sikkert vet har denne bilen en hjerne som lagrer alt du gjoer, og tilpasser girskift mm etter hvordan du kjoerer. Naar disse data forsvinner helt eller delvis vil bilen fuske. Men etter hvert somden blir kjoert og den faar nye data funker den igjen.Dersom dette er grunnen til at den av og til fusker burde problemet etter hvert bli helt borte. Lykke til med den nye grom-bilen. Har hatt min 735 i 16 aar. Den er blitt et familie medlem:-) Hm.. Det kan godt være det som er også, men det kommer og går dette problemet.. Det var først bortimot en uke uten, forså kom det en dag, også en dag uten, 2 dager etterpå igjen, startet det igjen, og ble borte igjen dagen etter.. Jeg har hørt meg litt rundt, og folk sier det kan være alt ifra tennplugger til coil'n eller bensinpumpa som er gåen.. Jeg velger å tro at det er noe før tennpluggkablene, siden når dette skjer, så stopper ALT opp, ikke bare noen sylindre, men hele motoren.. Mener å ha hørt snakk om noe med fordelerlokket, kan samle seg en del dritt og møkk der, kanskje her jeg leste det.. Men, vurderer å chippe bilen, så den går noe bedre, og ikke minst, litt bedre forbruk, kanskje dette kan hjelpe også? Om ikke, så prøver jeg da å skru ut fordeleren å prøve å ta en liten rengjøring der.. Det er en ufattlig god bil, som jeg ble veldig fort glad i.. Vasker den både utvendig, innvendig og under minst 1 gang i uka, men må kanskje gjøre det oftere nå mot vinteren, hehe..
korny Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 bytta til meg wikki124 sin her på forumet. gikk greit en uke så kom samme feil på den også, på den var det en rekke ting eg byttet. luft\bensin filter. plugger, eller som du skjønner tok eg en service på den. dette hjalp ingenting. tenkte da eg måtte gå litt lenger så bestilte meg fordelerlokk og rotor samt ledninger på koed. dette hjalp, pga kullstiften fra rotorlokk ned på fordeler var borte. men ikke nok. mente den skulle være bedre, tok så og målte lamdaføler og fikk aldri riktig mål. byttet denne og bilen ble MEGET bedre. men igjen det var noe som kom og gikk. etter mye søking og kødd fant eg ut at den føleren i termostathuset som har med motorstyringen og gjøre hadde feil verdi.og det var siste del av problemet på den. og tro meg eg fikk en dobbelt så sterk bil ettter denne reprasjonen.. vet ikke om det er noe lignende på din men du har litt mer og gå utfra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå