Gå til innhold

BMW e39 med 19" felger

Kenni
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaring fra e39 med 19" felger med dekk som har 35 profil?

Har hørt og innbiller meg selv også om at dette reduserer kjørekomforten betydelig i forhold til høyere profil som 45.

Det er noen M5 replika som ser veldig bra ut på e39 som jeg vil har, men vil ikke ødelegge så mye av komforten i den. Har i dag 215/55*16, og synes at disse er gode å kjøre med men ser ikke bra ut.

Takker for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du opptatt av at det skal se fint ut, så gå for 19".

Synes ikke dette er for stort på en såpass stor bil som E39.

Har hatt 2 stk E39 touring, med tilsammen 5 forskjellige sett 19" hjul på, så kan trygt si at jeg ikke prøver å lure deg hvertfall :lol:

Personlig synes jeg ikke det gikk ut over kjørekomforten så mye, men man merker så klart humper og ujevn kjørebane bedre, enn med 16"hjul.

Det er rett og slett en vurdering hver enkelt må ta, men jeg synes det var godt å gå fra 17" til 19", og absolutt verdt det utseendemessig.

Men for all del, kjøp deg ikke felger med kast i, og få avbalansert hjula skikkelig. Det kan merkes godt på E39, dersom ikke alt er på stell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med godkjenning av såpass store hjul?

Må man vise bilen på nytt, eller kan man sette på hva man vil så lenge de ikke stikker utenfor eller i hjulbue/hus?

Min har hverken m-tech eller annen senking, men det vil nok se bra ut for det håper jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med godkjenning av såpass store hjul?

Må man vise bilen på nytt, eller kan man sette på hva man vil så lenge de ikke stikker utenfor eller i hjulbue/hus?

Min har hverken m-tech eller annen senking, men det vil nok se bra ut for det håper jeg :D

Jeg har aldri brydd meg om godkjenning av felger/dekk, men så har sikkert jeg vært heldig og aldri blitt stoppet av "biltrangsynet" heller da.

Har hørt rykter om at det ikke er så lett å få godkjent 19" eller større på E39, da Bmw ikke går god for dette lenger. Men dette er som sagt bare noe jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lik dimensjon fremme og bak, og kravene som står i kjøretøyforskriften eller hvor det er er oppfylt, kan du få disse skrevet inn i vognkortet uten mer bry.

Er de derimot ikke det, for eks endring av sporvidde mer enn 15mm, må du ha tüv dokumentasjon på felgene. Dette skal medfølge fra produsent/leverandør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...