Arise Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Hei. Jeg har en venn som har kjøpt seg en 85mod 323 E30. Speedometeret fungerer ikke, og han skrudde det ut for å sjekke om det var en ledning som hadde hoppet av. På baksiden er det 3 stikk for kontakter. Et blått, et hvitt, og et gult. Det var en blå og en hvit kontakt, men ingen gul kontakt. Er dette sånn på alle E30'er, eller mangler denne bilen kontakten?
h4ns3n Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Er bare 2 kontakter på min hvertfall, stusset også på dette da jeg tok ut dashbordet, er det bare speedo'n som ikke funker? Turteller osv funker? Kan være føleren som sitter på diffen som ikke funker eller evt dårlig kontakt i kontakten.
Arise Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 Er bare 2 kontakter på min hvertfall, stusset også på dette da jeg tok ut dashbordet, er det bare speedo'n som ikke funker? Turteller osv funker? Kan være føleren som sitter på diffen som ikke funker eller evt dårlig kontakt i kontakten. Speedometeret og forbruk pr mil måleren funker ikke. Føleren på diffen er byttet. Får gå over kontaktene da.
JIMVP Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 den gule er til kjørekomputer som kompisen din ikke har
Olan Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Kan også være jordinga til diffen som er dårlig, har samme problem med min 320
EirikL Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Sjekk batteriene på printplata. Hvis de er dårlige kan man få alskens rare feil på instrumentene...
Hellems, E30 Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 noen her som vet hvilken ledning som går til turteller FRA speedometeret?
Hellems, E30 Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Noen som har erfaring med dette: når du har en 6sylindret motor. og et speedometer med chippen til 4sylindret, hva viser den vanligvis på tomgang da? min viser ca 1000-1300rpm på tomgang. kan fint bånne turtelleren over 7 000 rpm. har for første gang fått turteller`n til å fungere etter motor bytte(så er usikker om jeg har rette chippen) Det fins ikke dumme svar !
Heihå Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Sjekk batteriene på printplata. Hvis de er dårlige kan man få alskens rare feil på instrumentene... Jeg hadde noe lingnende og da var det dette som var feilen. Batteriene blir dårlige etter et vist antall år å dette styrer vist olje skift intervallet også, om jeg husker rett
Hellems, E30 Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Hvis du mener de grønne lysene så har du rett, har sjekket en gang selv;) jeg har 5 grønne lys:) Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå