berntinu Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 E46 320i... kan det være pga en av pakkningene i slangene som gjør at jeg får overtrykk i kjøle systemet..? eller er det topptakningen..? Fikk ny tenk, men den sprak etter den første langturen, det var en produksjons feil på tanke.(dårlig plast sveiset) men jeg har en mistanke på at det kommer falsk lutf inn.. når jeg gir på, så suger det til seg vannet, men når jeg slipper gassen, så kommer det luft bobbler.. Det er kun i begynnelsen det kommer mye luft.(mista mye vann pga eks.tanken)..etter en 20min jobbing med å fylle på vann, så avtar lufta... helt til jeg skal ut å kjøre.. Da sprekker den helv.. tanken.. limt den med det beste limet og alt... Når jeg satte på lokket, å pressa på slangene, så hørte jeg det kom litt luft ut fra en eller annen kobling. Har bytta pakkinger i slangene, men jeg håper det ikke er topp`n.. ? noen mulighet for meg å sjekke det selv(komp test) eller noe..? eller har jeg nok finni feilen..? Bmw E46 320i sandefjord
berntinu Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2009 E46 320i... kan det være pga en av pakkningene i slangene som gjør at jeg får overtrykk i kjøle systemet..? eller er det topptakningen..? Fikk ny tenk, men den sprak etter den første langturen, det var en produksjons feil på tanke.(dårlig plast sveiset) men jeg har en mistanke på at det kommer falsk lutf inn.. når jeg gir på, så suger det til seg vannet, men når jeg slipper gassen, så kommer det luft bobbler.. Det er kun i begynnelsen det kommer mye luft.(mista mye vann pga eks.tanken)..etter en 20min jobbing med å fylle på vann, så avtar lufta... helt til jeg skal ut å kjøre.. Da sprekker den helv.. tanken.. limt den med det beste limet og alt... Når jeg satte på lokket, å pressa på slangene, så hørte jeg det kom litt luft ut fra en eller annen kobling. Har bytta pakkinger i slangene, men jeg håper det ikke er topp`n.. ? noen mulighet for meg å sjekke det selv(komp test) eller noe..? eller har jeg nok finni feilen..?Bmw E46 320i sandefjord
steinar84 Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 eksp. tanken på e46 er et kjent problem. bytt den mange som har hatt problem med at den sprekker. du kan trykkteste sylynderne for å finne ut om det er lekasje mellom forbrenningskammere og kjølesystem. eller du kan trykk teste kjølesystem for å finne lekasje der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå