pcen Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 hallo! har et problem med at motorn jager på tomgang, går mellom 100 rpm til 1500. Hadde det samme problemet for 4 måneder siden, men da var det borte dagen etter! hva kan det være? mvh per christian
^th0mas^ Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Hvis bilen har lambdasonde kan det godt hende at denne er gåen. Det kan man finne ut via diagnoseverktøy. Det fine er at den ikke er så utrolig vanskelig å bytte, og man finner billige varianter. Andre ting kan være tomgangsregulator eller luftmengdemåler som må byttes eller renses. Kan også være falskluft. Men som sagt, lambda kan det være. Og er det den vil du også redusere bensinforbruket med å bytte til en som fungerer som den skal.
pcen Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2009 takker for svar:) skal få sjekket det ut.
Hagestande Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Min hadde det samme problemet! Fant en sprekke i innsugsbelgen. Ny i posten kommer de nærmeste dagene. Har i mellomtia mekka litt så den er tett(foreløpig) Lurer på om dette er et vanlig problem? Par andre kamerater som har hatt samme problem.
Rannem Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Min hadde det samme problemet! Fant en sprekke i innsugsbelgen. Ny i posten kommer de nærmeste dagene. Har i mellomtia mekka litt så den er tett(foreløpig) Lurer på om dette er et vanlig problem? Par andre kamerater som har hatt samme problem. Jeg har også hatt sprekk i innsugsbelgen. Tror denne er relativt sårbar. Gummi er jo ferskvare, så dette blir dårlig med årene!
pcen Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2009 har ikke hatt tid til å få sjekket det enda. men skal få sjekket det der, takk for tips
^th0mas^ Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Stikk på BilXtra og kjøp en flaske startgass. Da finner du ut om det kommer falskluft.
pcen Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2009 har kjøpt og fått sjekket det var sprekk i en slange under innsug.
pcen Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2009 Surr en bit duck tape på i mens done it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå