Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en BMW 520i 24v ståendes i gården, men hater momente på denne motoren, og det har begynt og komme noen merkelige ulyder. så av ren interesse lurer jeg på som følgende... vil en 525 motor passe i en 1990 520i 24v?

Hvordan er momente på 2.5L motorene i forhold til m50 ? =) takker

Skrevet

Byttet fra M50B20 til M50B25 på touring E34, funket som pokker, byttet hjerne og eksos fra 525... det var det som skulle til.'

Prøvde også og kjøre med hjernen fra 520`n og merket ikke noe forskjell.

Husk bare å bytte eksos også, hvis ikke vil motoren gå veldig fort varm, får for mye motstand!

Skrevet
b25 har 55nm og 42 hk mer, så det hjelper nok litt.

Dette stemmer nåkk ikke helt, da m50b20 24v har også 150hk, likt med 2.5 12v =) men takker uans! greit og vite nm ;)

Skrevet
Byttet fra M50B20 til M50B25 på touring E34, funket som pokker, byttet hjerne og eksos fra 525... det var det som skulle til.'

Prøvde også og kjøre med hjernen fra 520`n og merket ikke noe forskjell.

Husk bare å bytte eksos også, hvis ikke vil motoren gå veldig fort varm, får for mye motstand!

Kult ^^ dette hjelper en del ja! du mener at det ikke er noe vits i og bytte hjernen? ossn er festene? samma festene eller?

Til syvende og sist om jeg har fårstått = bytte en komplett motor, sette rett nedi + org / større " eksos? thats it?

Skrevet

det jeg mente var at m50b25 har 55nm og 42 hk mer enn m50b20.

Men det du sier stemmer heller ikke, 2,5 12V (m20b25 har 170 hk. )

M20b20 har 123 hk.

Det ligger en fin oversikt på wikipedia, du kan studere den før du bytter motor:)

Skrevet

Bare plug and play :) Hvis det er 24V begge to :) Ta ut motoren med alt av ledninger, sett den i og plugg i;) + strøm og vakum.. skal vel ikke være noe mer tror jeg.. Brukte 8 timer på jobben, og bilen startet og gikk på 1. forsøk::)

Mulig det er greit å ta med hjernen, men jeg merket ikke noe forskjell..

Skrevet

sorry at jeg stjeler tråden din Nueva men funderer på å gjøre det samme sjøl, og lurer på om det er samme girkasse man bruker på begge? eller må man bytte den oxo?

Skrevet

nei, har nokk ikke shifta om jeg enda nei! er ikke 100% sikker på om jeg skal, men er sinnsykt "keen" på å gjøre d ^^ Dessuten trenger jeg noen som er litt mer erfaren rundt i tr.heims omeråde til og hjelpe meg, eller veivise meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...