Nueva Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Hei! Jeg har en BMW 520i 24v ståendes i gården, men hater momente på denne motoren, og det har begynt og komme noen merkelige ulyder. så av ren interesse lurer jeg på som følgende... vil en 525 motor passe i en 1990 520i 24v? Hvordan er momente på 2.5L motorene i forhold til m50 ? =) takker
jensemann23 Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 b25 har 55nm og 42 hk mer, så det hjelper nok litt.
rollertoy Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Byttet fra M50B20 til M50B25 på touring E34, funket som pokker, byttet hjerne og eksos fra 525... det var det som skulle til.' Prøvde også og kjøre med hjernen fra 520`n og merket ikke noe forskjell. Husk bare å bytte eksos også, hvis ikke vil motoren gå veldig fort varm, får for mye motstand!
Nueva Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2009 b25 har 55nm og 42 hk mer, så det hjelper nok litt. Dette stemmer nåkk ikke helt, da m50b20 24v har også 150hk, likt med 2.5 12v =) men takker uans! greit og vite nm
Nueva Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2009 Byttet fra M50B20 til M50B25 på touring E34, funket som pokker, byttet hjerne og eksos fra 525... det var det som skulle til.'Prøvde også og kjøre med hjernen fra 520`n og merket ikke noe forskjell. Husk bare å bytte eksos også, hvis ikke vil motoren gå veldig fort varm, får for mye motstand! Kult ^^ dette hjelper en del ja! du mener at det ikke er noe vits i og bytte hjernen? ossn er festene? samma festene eller? Til syvende og sist om jeg har fårstått = bytte en komplett motor, sette rett nedi + org / større " eksos? thats it?
jensemann23 Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 det jeg mente var at m50b25 har 55nm og 42 hk mer enn m50b20. Men det du sier stemmer heller ikke, 2,5 12V (m20b25 har 170 hk. ) M20b20 har 123 hk. Det ligger en fin oversikt på wikipedia, du kan studere den før du bytter motor:)
rollertoy Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 Bare plug and play Hvis det er 24V begge to Ta ut motoren med alt av ledninger, sett den i og plugg i;) + strøm og vakum.. skal vel ikke være noe mer tror jeg.. Brukte 8 timer på jobben, og bilen startet og gikk på 1. forsøk: Mulig det er greit å ta med hjernen, men jeg merket ikke noe forskjell..
Vmaxx Skrevet Oktober 24, 2009 Skrevet Oktober 24, 2009 sorry at jeg stjeler tråden din Nueva men funderer på å gjøre det samme sjøl, og lurer på om det er samme girkasse man bruker på begge? eller må man bytte den oxo?
rollertoy Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Tror det er litt annen utveksling på kassene, men de passer om hverandre.
Vmaxx Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 hvilken kasse får man best utveksling på da, i forhold til akselerasjon?
Nueva Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 ikke den girkassa tilhørende 520i 24v ivertfall x) får ikke dreisen før rundt 3.5 - 4k =)
Vmaxx Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 ok, trenger kanskje en ny girkasse uansett, min begynner å bli sliten.. har du skifta om nå? hvordan ble det?
Nueva Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 nei, har nokk ikke shifta om jeg enda nei! er ikke 100% sikker på om jeg skal, men er sinnsykt "keen" på å gjøre d ^^ Dessuten trenger jeg noen som er litt mer erfaren rundt i tr.heims omeråde til og hjelpe meg, eller veivise meg
Vmaxx Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Hør med J. Hofstad på forumet, han er meget kyndig
Nueva Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Den er grei ;D Takker! nå er d bare og finne seg en motor da x)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå