KKise Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Har clutchen noen sammenheng med bremsevæsken, at når beholderen blir tom så får en også luft i clutchen ? Bilen står på bukker, og mens jeg skiftet ut noen bremseslanger rant den tom, og når jeg sitter i bilen og trykker inn clutchen innbiller jeg meg at den er mye hardere enn den var før. Er den også i sammenheng med bremsekraftforsterkeren, at når jeg starter bilen vil den bli lettere å trå inn ? Får ikke startet opp bilen akkurat nå, og er litt usikker på hvordan ting henger sammen.
D.Toft Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 mener det er likt på e30 som e34. bremsebeholderen gir veske til clutch ja. ja bremsepedalen går lengre og lettere inn ved oppstart, pga vakum.
KKise Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Med andre ord må også clutchsystemet luftes da ?
///MPower Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 ja hvis du har trykket på clutch pedal når beholder var tom må du lufte den også.
D.Toft Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 ja. fort gjort det. løsne nippel på clutch sylinderen på girkassen. anbefaler en slik http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3300 og ett luft fyller verktøy, så stiller du kompressortrykket til 0.5 bar. lett som f..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå