Andreasnicolai Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Skiftet nettop olje, oljefilter og luftfilter. MEN jeg har ikke skiftet plugger enda. Får hive meg rundt å gjøre det snart da. Den plassen jeg hører lyden desidert best fra er hvis jeg har hodet ved siden av høyre framhjul. Grunnen til det tror jeg er at da blir selve motorlyden noe isolert, og man hører tikke lyden bedre. Så det er tydelig at lyden kommer fra høyre siden/under/front av motoren.
arnet Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 hmm har helt eksakt lyd i min. det har alltid vært en sånn lyd så lenge jeg kan huske. Den høres best på høyresiden helt innerst/bakerst på sekseren. Har prøvd oljeskift og skiftet plugger men den er der ennå. Det er akkurat den samme lyden som du har. det er ikke en sånn lys ventil tikking men mer en sånn klakkelyd på tomgang.. Trodde ikke det varvanosen heller da den ligger foran?... tipper på en eksosventil hvis det er noe som heter det:)
jompi Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Tror jeg ville sjekket pluggene rimelig kjapt jeg, for å være sikker! Hadde en som tipset meg siden han hadde samme problemet.. der også var pluggen løsnet, men siden det var kjørt så lenge med det hadde det rett og slett brent hull i stempelet. Der endte det med motorbytte, så sjekk det vertfall så er du sikker!
JonEldaR Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 i værste fall kan det jo være et rådelager som begynner å få det. her er min motor med rådebank.. mye værre vel å merke.. men kan ligne på lyden i forsterket versjon. dersom det har vært sløvt med oljepåfylling så kan det være mulig
Andreasnicolai Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 arnet skrev: hmm har helt eksakt lyd i min. det har alltid vært en sånn lyd så lenge jeg kan huske. Den høres best på høyresiden helt innerst/bakerst på sekseren. Har prøvd oljeskift og skiftet plugger men den er der ennå. Det er akkurat den samme lyden som du har. det er ikke en sånn lys ventil tikking men mer en sånn klakkelyd på tomgang.. Trodde ikke det varvanosen heller da den ligger foran?... tipper på en eksosventil hvis det er noe som heter det:) Har også hadd den lyden siden jeg kjøpte bilen, men har ikke blitt oppmerksom på den før nå. Virker ikke som om lyden blir sterkere med tiden, håper det ikke er noe alvorlig. Sitat tror jeg ville sjekket pluggene rimelig kjapt jeg, for å være sikker!Hadde en som tipset meg siden han hadde samme problemet.. der også var pluggen løsnet, men siden det var kjørt så lenge med det hadde det rett og slett brent hull i stempelet. Der endte det med motorbytte, så sjekk det vertfall så er du sikker! Smile Skal gjøre det så fort jeg får bilen tilbake, den er på lakkering nå Hvis det blir havari, så blir det satt i en grom motor Sitat i værste fall kan det jo være et rådelager som begynner å få det. her er min motor med rådebank.. mye værre vel å merke.. men kan ligne på lyden i forsterket versjon. dersom det har vært sløvt med oljepåfylling så kan det være mulig Confused Fikk rådebank på forrige bilen min, en SAAB 9000. Da var lyden mer "sentral", altså at jeg hørte den godt uansett hvor jeg sto i forhold til motoren, men her virker den mer lokalisert. Har komplett servicehefte fram til jeg overtok bilen, så ifølge boka så er det skiftet olje regelmessig. Sto i servicehefte at oljen var skiftet for 2000 k siden når jeg kjøpte den, men skiftet uansett for sikkerhets skyld.
sufii Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Hvilke oppheng var løse? Har samme type lyd, men sjekket under bilen isted alt så til å være fast, eller det mest ihvertfall. Og fulgte tikkelyden turtallet? Tikkelyden på bilen min høres best fra baksiden av dekkene fremme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå