stianhf Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Er noe tull med temperaturen på min M20B25. Av og til når bilen står stille, står tempnåla rett opp som normalt, men så snart jeg starter å kjøre eller ruser motoren så faller nåla til ca 1/4. Den blir liggende der under kjøring, og av og til går den ikke høyere uansett. Jeg har byttet kjølevann, vannpumpe, termostat, viskosekobling uten resultat. Noen som har tips? Tror ikke det er luft i systemet, for det er god varme i varmeapparatet og det kommer kun vann fra lufteskruene.
jcvold Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 hm,vrien den der. jeg tenkte med en gang på gåen termostat,for opplevde det samme på en E46 eg hadde,men da virka kom det ikke varme fra varmeapparatet.. kan det rett og slett være giveren eller instrumentet?
E30 Andreas Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 turteller i instrumentet i orden eller nykker det litt? Mvh Andreas
stianhf Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2009 Ingen problemer med turteller eller andre instrument. Har merket at jeg har feil kjølevifte, forrige eier har brukt viftebladene fra 518 (8 blad) i stedet for 525 (11 blad). Kan dette ha innvirkning på temperaturen?
jcvold Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 tror ikke vifta har noe å si,for er termostaten som bestemmer når den skal gå og ikke,så må være noe annet. det rare er at den faller når du ruser motoren. for jeg tenker at når du begynner å kjøre kommer det jo kald luft på radiatoren,og dermed blir den nedkjølt,om ikke termostaten lukker,en at du står i ro og ruser den skal jo ikke ha noe slik effekt.
Tore Diesel Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Er det lenge siden du bytta termostaten? Er jo typisk termostatproblem egentlig. Mulig det er noe muffens med den du bytta?
stianhf Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2009 Tror jeg har fått ut all luft ja, kommer bare vann ut av lufteskruene, ingen luftbobler. Skifta termostat i sommer, kjøpte biltema termostat som skulle være til bmw m20 motor. Noen som har erfaring med biltema sine termostater?
arnt83 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 har akkurat samme problemet.. skulle gjerne hatt en løysning på dette.. men nålen faller ikke med meg når jeg ruser bilen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå