Gå til innhold

hvordan virker vindusviskerene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! har en bmw 1990 520i 24v

vindusviskerene mine har ikke fungert siden jeg fikk bilen... jeg har testa motoren, så den virker, har også skiftet bryteren, så den er også hel og fin... kommer ikke strøm fra til bryteren, så hva er neste ledd egentlig? noen som har skjema får dette? hele el-nettet?

Gjerne ta kontakt, og send skjema til e-posten min om du har!

har også vært på tanken på og legge upp nytt elnett til vindusviskerene, men trenger da og vite hvordan jeg skal få vindusviskerene til og stoppe på ritkig plass når jeg skrur av bryteren automatisk?

Takker =)

Skrevet
Hei! har en bmw 1990 520i 24v

vindusviskerene mine har ikke fungert siden jeg fikk bilen... jeg har testa motoren, så den virker, har også skiftet bryteren, så den er også hel og fin... kommer ikke strøm fra til bryteren, så hva er neste ledd egentlig? noen som har skjema får dette? hele el-nettet?

Gjerne ta kontakt, og send skjema til e-posten min om du har!

har også vært på tanken på og legge upp nytt elnett til vindusviskerene, men trenger da og vite hvordan jeg skal få vindusviskerene til og stoppe på ritkig plass når jeg skrur av bryteren automatisk?

Takker =)

Regner med du har sjekka sikringer.. :)

Når du snakker om bryteren til vindusviskerne så regner jeg med du mener hendelen som sitter til høyre bak rattet..?

Hvis du ikke har strøm til den, og fra den så må det vel enten være brudd i ledning, sikring eller et gåent relè.

Hvis du legger en strømledning rett inn i bryteren/hendelen og du heller ikke får strøm ut så må den jo være gåen den også..!

Kan ikke skjønne at du må legge nytt el-nett til dette da det som ligger der burde være mulig å fikse.

Viskerne styres av et relè som gjør at motoren stopper der den skal, men prøv å fix dette uten å styre med å legge opp noe nytt.

Har du forresten testa at ikke selve mekanismen sitter bom fast etter korrosjon/rust..?

Løsne motor fra selve mekanismen og prøv å vri pusserne opp/ned på ruta med håndmakt..Det burde gå uten å være alltfor tungt..!

Skrevet

yeapp, mener bryteren/stanga på ratte ja =) har egentlig lagt opp nytt provisorisk anlegg til vindusviskerene med bryter, dette fungerer knall får min del, men bilen skal på eu snart, og dette vil da ikke bli godkjent, ettersom viskerene ikke går automatisk ned...

Har byttet reelet under baksete (r13) ells om jeg ikke husker feil, og sjekket sikring 7-22 under panseret (som skal høre til dette) har også sjekket alle andre sikringer uten og finne ut noe...

plages som en jævel med dette! finner faan ikke feilen, derfår det hadde vært fint med et el-kart over rekefølge på sikringer og rele, så jeg kunne ha kobla på 12 volten steg får steg =) eller noen som har et tips som kan hjelpe meg... et kjent problem ells!

Om noen i tr.heims omerådet kan ta seg bryet, og kan dette... kommer hit og ser på det og hjelper meg, hadde dette vært MAX realt, og jeg vil betale får bryet =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...