Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en tank til E30 til salgs. Den har sitti på en e30 316 så armaturen har ikke pumpe. Tanken er tett og bra, men som det synes på bilde har lakken flassa på ene siden.

Prisen er 500kr.

znpd2ff91gmee8zd8ga7.jpg

Edit: Glemte å skrive 316 jeg, men det jeg mente var at den har sitti på en 316 forgasser :)

Hilsen Trond

Skrevet

Den passer oppi. Har gjort det samme selv. For hva jeg kan se er det ingen forskjell på 316 forgasser tank og en annen 55L std. E30 tank. Minns jeg riktig kom kun forgasser 316 som preface, som betyr at alle ble levert med 55L tank.

Jeg kikket nøye oppi tanken med lommelykt for å se om de beryktede skvalpeskottene og "samlesiloen" i bunn av tanken der pumpa dyttes ned var ulike med innsprut tanken (også 55L) jeg hadde liggende, men jeg fant ingen ulikheter.

Og husk å strekk opp en ekstra bensinslange før du monterer! (I den nedsunkede rilla nederst på tanken (på bilde)). Normalt sitter det en isoporled utenpå denne for beskyttelse, men det går fint uten denne.

Skrevet
Den passer oppi. Har gjort det samme selv. For hva jeg kan se er det ingen forskjell på 316 forgasser tank og en annen 55L std. E30 tank. Minns jeg riktig kom kun forgasser 316 som preface, som betyr at alle ble levert med 55L tank.

Jeg kikket nøye oppi tanken med lommelykt for å se om de beryktede skvalpeskottene og "samlesiloen" i bunn av tanken der pumpa dyttes ned var ulike med innsprut tanken (også 55L) jeg hadde liggende, men jeg fant ingen ulikheter.

Og husk å strekk opp en ekstra bensinslange før du monterer! (I den nedsunkede rilla nederst på tanken (på bilde)). Normalt sitter det en isoporled utenpå denne for beskyttelse, men det går fint uten denne.

Takker for et skikkelig bra svar! :D

Skrevet

Oddis er gutten som har orden på det han snakker om:D

Har akkurat vært ute å sett på den nå og den har det røret mellom delene av tanken du etterlyste (når jeg tenker meg om hadde den vært ganske ubrukelig uten også :)). Den er litt brun i skjøten mellom øvre og nedre del av tanken, men ikke noe kritisk på noe vis :)

Hilsen Trond

Skrevet

Er ikke alle som har det røret, på min touring så er ikke det røret tilstede.

Litt usikker på hvordan det blir transportert fra ene til andre tanken.

Sikkert hevert på en måte.

Skal muligens til Hønefoss om ikke altfor lenge så mulig jeg prøver å få til mere enn en handel på den turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...