joggis Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 Hei, var så uheldig å var uti grøften med bilen min i dag. Kom en møtende bil i stor fart og måtte hive bilen ut i grøften, var litt borti en stein/fjellvegg . Endte opp med en ødelagt frontfanger og knust vifte. Men nå går ikke panseret skikkelig igjen, vil liksom ikke låse seg fast. Hører også en slaks tikkelyd fra motoren når jeg har slått den av og åpner panseret. Noen som kan hjelpe meg med hvorfor panseret ikke vil låse? og hva den tikkelyden kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 sikkert frontstykket der har fått seg en trykk, så den treffer ikke i låsen, tikelyden kan være radiator der går i viften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2009 er det noen justeringsmuligheter på låsene? viften er det ikke noe igjen av, dekselet rundt hoppet over viften så alle bladene gikk til helvette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2009 er det noen andre som har forslag til hva den tikke lyden er? den er der når motoren er av, det som forundrer meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 en venn av meg mente det kunne være tomgangsregulatoren som laget tikkelyden etter motoren var slått av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 kan være en ventil til bensinutluftingen.(hvis montert) det er et system der bensindampen fra tanken går gjennom et rør og fram til et kullfilter som lagrer bensinen i dampen, og sender den i reur inn i motoren når den går. kullfiteret er montert rett bak venstre frontlykt, og er en jernbeholder på ca10cm i diam. med 2 slanger på seg. følger du den ene slangen skal du komme til en liten plastmembran med el-tilkobling, og en slange videre inn på innsuget ett sted. det kan være denne membranen du hører tikke. bare sett et skrujern mot den, og øra mot skrujernet så hører du om det er den som tikker. hvis det er den, så SKAL DEN TIKKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå