Jkege Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Hei, Har nettopp kjøpt meg en 05 525DAT og har en ulyd i rattet. Den oppstår etter litt langkjøring på hovedvei med lite ratting og når jeg f.eks kommer inn i en by med mye ratting i lav hastighet oppstår lyden. Lyden kan minne om en vindusnal som dras over et glass, bare mye svakere. Det oppstår også litt vibrasjoner når dette inntreffer. Slår jeg av bilen og starter igjen er den borte.
JohnMartin Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Ser dette er en gammel tråd, men har selv kjøpt en 525DAT -05, der jeg har fått samme ulyd.. Noen tips eller forslag på hva det kan være?
JohnMartin Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Hmm.. kan hende at lyden kommer når man bremser også. Men hørte det ekstra godt idag når jeg var på byen en tur. Både med og uten bruk av bremser. Høres nesten ut som gnissende gummi eller noe sånt. Senket vinduet for å høre om det var utenfra lyden kom, men pga motorstøy, så hørte jeg ingenting. Kun innvendig.
Jkege Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 Hei. Jeg fikk det til slutt fikset. Det var servopumpa, fikk det heldigvis på garantien. Hadde bilen inne 4 ganger pga ulyden og tipset verkstedet om at det mulig var servopumpa (Etter tips i andre tråder her på forumet). Verkstedet trodde ikke dette, så først smørte de rattstammen og sa at nå var det fikset. Andre gang byttet de noe pakning nederst på rattstammen. 3. gang byttet de rattstammen og til slutt innså de at det var servopumpa. Alt dette tok nesten ett år å få fikset. JKE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå