kjellke Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Hei, lurte på om folk har noe gode tips til meg om sperrediff til E30? Fra 25-50% sperre hadde vert noe. Bilen skal registreres og veikjøres. Har funnet en rimelig en: Diff til BMW E30 - S 4,44 25% Sperre E36 Compact Z3 P 4,44 TYPE 168 lite kabinett, fra en E36 Compact, et av de korteste det noensinne har vært Det står att diffen kan brukes i alle E30'er men lurte på om noen vet om det er bolt on, og om levetiden er god? Det er en tysk selger, og jeg kan overhode ikke tysk. Prøvde meg med dette på google translate men fant ikke ut av noe. Es wurde von mir noch nocht geöffnet,also es befindet sich in einem sehr guten orginalzustand,(bis auf etwas Farbe)und macht auch keine Geräusche. Lurte på om noen vær så snill kunne oversette det i teksten over? Takk for svar
D.Toft Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 kan anbefale 4.10 fra 325ix. den har lamell sperre. store huset. passer på 320 bakstell og drivakslinger. hadde dette på min 325.
eriklepe Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 325ix har vel viskosediff? Jeg bruker en 4.10 lamell diff på e30'en. helt suverent morsomt å kjøre med!
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 jeg oversette for deg: han har tatt opp diffen, den befinner seg i god original tilstand, (noe farge på den til og med)den lager ingen ulyder.
NiklasJa Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Det beste er å finne en lamell diff fra e30 32X. Vet ikke hva slags utveksling de kommer med men 4.10 hørtes morsomt ut. Dog ikke så økonomisk på motorveien E30ix diffene er vel kun viskose fra fabrikk. Mye lettere å leke seg med en lamelldiff en viskose. Men viskose diffene har høyere sperrevirkning. Husk at både viskose og lamell diffene slites med tiden. Du får kjøpt overhalings kit hos gs og kit for å gjøre om fra 25% til 40 hos koed. Differ finner du bla. her på bimmers, autopower.se, koed.no og gsbildeler.
D.Toft Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 4,10 er morsom. 325 motor med getrag 260, 195-50/15 dekk, 5te gir og 100kmt = 3300 omdr ca 1ste gir kan du bare la være å bruke. hehe
kjellke Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Takk for svar alle sammen. Combatkit, hva om man bruker 4.44 diff? jeg oversette for deg:han har tatt opp diffen, den befinner seg i god original tilstand, (noe farge på den til og med)den lager ingen ulyder. Hva betyr egentlig att han har tatt opp diffen? Betyr det att den ikke er sperre på lenger eller er det fortsatt 25%?
Hoem Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 betyr vel at han har åpnet og sett tilstanden.
kjellke Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Ok tusen takk Da var det bare det om utveksling 4,44 er ok til orginal 325i da?
NiklasJa Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Høres litt høyt ut med 4,44. Da ligger du i ca 4000+ rpm i 100 km/t timen. Første og andre gir blir nesten ubrukelig. Men artig å leke seg med
DannyRS Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Sitat: Es wurde von mir noch nocht geöffnet,also es befindet sich in einem sehr guten orginalzustand,(bis auf etwas Farbe)und macht auch keine Geräusche. Med grunnlag i min tysk på vgs, er jeg temmelig sikker på at det betyr noe slikt: Diffen har ikke blitt åpnet av meg, den er i en veldig bra originaltilstand (til og med farge(??)) og lager ingen lyder/støy. med forbehold om at han mener nicht der han har skrevet nocht..
NiklasJa Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Google translate sier: It was opened by me, so it is in very good original condition, (except for some color) and makes no noise.
D.Toft Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 tok feil ang min diff, men den var 4.10. 100kmt 5te gir, 3100omdr. 4.45 diff, samme dekk som meg, med getrag 260: teoretisk 3400omdr på 5te gir og 100kmt
Frode_E30 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 På e30 325 syns jeg 3.73:1 utvekslingen er greiest. Om den skal banekjøres mye ville jeg gått for 3.91:1. Da får du litt mindre toppfart, men kortere mellom girene. Utveksling/fart regnes enkelt ut her: http://autopower.se/tips/default.asp Husk at diverse ZF/TDS kasser har 1:1 på 5.gir og kan ikke sammenlignes med standard getrag kasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå