Gå til innhold

25% Sperret diff til E30 325i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurte på om folk har noe gode tips til meg om sperrediff til E30?

Fra 25-50% sperre hadde vert noe. Bilen skal registreres og veikjøres.

Har funnet en rimelig en:

Diff til BMW E30 - S 4,44 25% Sperre E36 Compact Z3

P 4,44 TYPE 168 lite kabinett, fra en E36 Compact, et av de korteste det noensinne har vært

Det står att diffen kan brukes i alle E30'er men lurte på om noen vet om det er bolt on, og om levetiden er god?

Det er en tysk selger, og jeg kan overhode ikke tysk. Prøvde meg med dette på google translate men fant ikke ut av noe.

Es wurde von mir noch nocht geöffnet,also es befindet sich in einem sehr guten orginalzustand,(bis auf etwas Farbe)und macht auch keine Geräusche.

Lurte på om noen vær så snill kunne oversette det i teksten over?

Takk for svar :-D

Skrevet

kan anbefale 4.10 fra 325ix. den har lamell sperre. store huset. passer på 320 bakstell og drivakslinger. hadde dette på min 325.

Skrevet

Det beste er å finne en lamell diff fra e30 32X.

Vet ikke hva slags utveksling de kommer med men 4.10 hørtes morsomt ut. Dog ikke så økonomisk på motorveien ;)

E30ix diffene er vel kun viskose fra fabrikk. Mye lettere å leke seg med en lamelldiff en viskose. Men viskose diffene har høyere sperrevirkning.

Husk at både viskose og lamell diffene slites med tiden. Du får kjøpt overhalings kit hos gs og kit for å gjøre om fra 25% til 40 hos koed.

Differ finner du bla. her på bimmers, autopower.se, koed.no og gsbildeler.

Skrevet

4,10 er morsom. 325 motor med getrag 260, 195-50/15 dekk, 5te gir og 100kmt = 3300 omdr ca :D

1ste gir kan du bare la være å bruke. hehe

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Combatkit, hva om man bruker 4.44 diff?:P

jeg oversette for deg:

han har tatt opp diffen, den befinner seg i god original tilstand, (noe farge på den til og med)den lager ingen ulyder.

Hva betyr egentlig att han har tatt opp diffen? Betyr det att den ikke er sperre på lenger eller er det fortsatt 25%?

Skrevet

Sitat:

Es wurde von mir noch nocht geöffnet,also es befindet sich in einem sehr guten orginalzustand,(bis auf etwas Farbe)und macht auch keine Geräusche.

Med grunnlag i min tysk på vgs, er jeg temmelig sikker på at det betyr noe slikt:

Diffen har ikke blitt åpnet av meg, den er i en veldig bra originaltilstand (til og med farge(??)) og lager ingen lyder/støy.

med forbehold om at han mener nicht der han har skrevet nocht.. :?

Skrevet

tok feil ang min diff, men den var 4.10. 100kmt 5te gir, 3100omdr.

4.45 diff, samme dekk som meg, med getrag 260: teoretisk 3400omdr på 5te gir og 100kmt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...