Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et teknisk vanskelig spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Tenkte å bytte utveksling i min diff (2.93) da den pr dags dato er litt "slapp".

Ser at 323/325 cab manuell har utveksling 3.46, 330 ZHP automat har 3.64, M3 har 3.62.

Jeg har også byttet innmaten i min diff til Quaife. Men utvekslingen inne i diffen tror jeg skal være urørt.

Slik jeg har forstått det er utvekslingen (”final drive”) 2 stk kronhjul?

Slik jeg har regnet det ønsker jeg 3.90-4.10 i utveksling.

Det er for tiden ikke aktuelt å bytte diff, alternativet er å ta innmaten fra denne å putte inn i en diff som har bedre utveksling.

Har sendt litt epost rundt i norge og spurt, men ingen som har noen gode svar.

Har hørt med birds garage i englang, de skulle ha 2100 pund bare for delene, det blir siste utvei.

Jeg hadde satt utrolig stor pris på alle tips som kan hjelpe meg løse dette problemet!

Skrevet

Fikk følgende svar fra mobimech i sverige:

Hej Niklas,

BMW Motorsport har 4.10 utväxling som passar din slutväxling. Vet inte exakt pris men räkna med runt 12000 kr.

Jag har aldrig arbetat med E46:ans slutväxlar och har därmed inga verktyg för att kunna utföra arbetet.

Så länge jag inte har verktyg kan jag inte åta mig arbetet.

Personligen tycker jag du skulle ha använt dig av M3:ans slutväxel från första början.

Sådana kan man få tag i för runt 5000 kr och då får du både diffbroms och lämpligare utväxling. Dessutom går det

att få tag i utväxlingar på 3.91 som inte behöver kosta mer än runt 1500 kr. Förutom det får man också en mycket mer hållbar diff.

Hälsningar,

Peder

Trenger man spesialverktøy for dette? Er det ikke bare en pinjong og kronhjul som byttes?

E46 M3 diffen passer vel IKKE over på min bakaksel. Hva må byttes for at det skal passe?

Takker for alle tilbakemeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...