duemorty Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Hei. Har no fått ett problem med starteren min, og har fått ett verksted til og fikse den. men jeg må skru den ut selv må altså ha ut hele dritten.. er det noe vanskelig? best under ifra bilen? og må jeg ha noe spesielt verktøy?
kimmid Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Skru den av og smør den, trekk den ut og inn. prøv og kjør strøm på den og se om den kommer ut, hvis ikke ligger problemet inni den.
duemorty Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 må hele starter motoren ut? er det en vanskelig jobb?
gisse Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 nei ikke den store jobben om du har værktøyet. men som han sier her. virker som inslaget er noe rustet enten det eller dårlig kontakt mot islags spolen, den lile runde på toppen av starteren som sitter med 2 8mm skruer,
duemorty Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2009 Har no fått ett problem med starteren min, og har fått ett verksted til og fikse den. men jeg må skru den ut selv må altså ha ut hele dritten.. er det noe vanskelig? best under ifra bilen? og må jeg ha noe spesielt verktøy?
Rannem Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Hei! Hadde samme problem som deg for noen uker tilbake. Jeg har byttet startmotor på min M43 318i på 2 dager nå. Brukt ca 3 timer hver dag. Jeg hadde aldri gjort det, men det er viktig at du har alle verktøyene du trenger tilgjengelig. Det finnes 2 forskjellige startmotorer til M43 motoren. Den ene er gjenget i festene til torxboltene. Den andre har ikke gjenger og du trenger muttere for å feste bolten på motsatt side av girkassa. Som nevnt tidligere er Haynes boken veldig fin å ha ved bytte av startmotor! Denne er uansett praktisk. Et must vil jeg si De verktøyene du trenger er: - Motsatt torx E14 (tror jeg) - Skrallesett med 1 ledd og ca 3 forlengere. Ifølge Haynes boken skal du klare å skru av en av boltene fra motorromet. Dette fikk ivertfall ikke jeg til. Derfor vil jeg like gjerne anbefale deg å ta begge boltene fra undersiden av bilen. Det er sinnsykt trangt under der. Når du har fått av begge boltene bør du fjerne røret til oljepeileren. Gjør du ikke dette vil du nok få en stor utfordring med å få ut starteren fra undersiden av bilen. Husk også å skru av ledningen til minuspolen på batteriet, ellers vil du nok få deg en passe stor overraskelse Lykke til! Spør om det er noe mer du lurer på Her er det også en som har hatt samme problem som deg. Les litt i denne: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... startmotor EDIT: Å bruke verksted på denne jobben mener jeg bare er tull og sløs med ressurser! Kjøpte brukt starter av AlXz her på forumet for noen hundrelapper. Totalt kostet dette meg under 1000,- inkl ett sett med mange forskjellige torx hoder Og jobben var bare koselig og lærerik!
duemorty Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2009 takker for ett godt utfyldene svar. det var virkelig til stor hjelp. fikk tatt den ut og testet den og alt funket fint da. så egentlig veldig rart at det ikke funker når den er i bil. Så om noen har en billig starter til meg.. Skrik ut
Rannem Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Testet min gamle også, den slo også ut. Men har ikke hatt problemet etter at jeg byttet. Dog kan det også være releet ditt som er gåent. Denne finner du i sikringsboksen Andre årsaker kan være brudd i kabel eller veldig dårlig batteri. Her blir det å prøve seg frem og elliminere en ting av gangen til du finner ut hva feilen er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå