emilio_e36 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Heisann, jeg har hatt en del problemer med å få start på bilen i det siste, jeg er temmelig sikker på at det er starteren som er gåen. Det kommer en stygg ulyd og startmotoren får trolig ikke tak i svinghjulet ordentlig. Eller kan jeg ta feil? I alle fall har jeg kjøpt ny starter og forhørt meg litt om jobben generelt. Jeg har blitt fortalt at på 1997 E36 318is (M44B19) er dette en vanskelig jobb der man er nødt til å demontere innsug og diverse, så vidt jeg har forstått sitter den temmelig inneklemt mot torpedoveggen. Er det noen som har kjennskap til dette, eller helst som har utført bytte av startmotoren selv? Mvh Emil
^th0mas^ Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Etter det jeg har hørt er man ikke nødt til å demontere innsug hvis man gjør jobben fra under bilen. Lyden du beskriver høres ut som en startmotor som ikke tar tak, ja.
bmwkizn Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Få bilen opp på en bukk.og evt skru av dekslet under motor.og se hvordan det er å komme til Husk det kan være lurt å koble av batteriet
emilio_e36 Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Takk for svar! Har hørt en del forskjellig selv, men den måten jeg fortalte ovenfor var det en fra et verksted som sa. Mulig han bare ønsker at jeg ikke skal prøve selv og heller tjene en god slant!
^th0mas^ Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Dersom du lurer på hva det koster å ikke gjøre jobben selv, så fikk jeg faktisk mitt prisanslag i dag. STARTMOTOR DEMONTERING OCH BYTE 1454,- + moms.
emilio_e36 Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Få bilen opp på en bukk.og evt skru av dekslet under motor.og se hvordan det er å komme til Husk det kan være lurt å koble av batteriet Tenkte jeg skulle løfte opp bilen med en av stortruckene på jobben, pleier å gå fint! Batteriet kan nok være en idé å koble fra ja
emilio_e36 Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Dersom du lurer på hva det koster å ikke gjøre jobben selv, så fikk jeg faktisk mitt prisanslag i dag.STARTMOTOR DEMONTERING OCH BYTE 1454,- + moms. Hva? Er dette inklusiv ny startmotor?! For den jeg kjøpte kostet meg 2300 kr..
^th0mas^ Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Nei, det er kun demontering og bytte. En orginal BMW motor koster nesten 3000,- inkl. mva på samme verksted. Kjøpte Bosch sin på mekonomen for en grei penge, og de tar noen kroner i avslag for den gamle
emilio_e36 Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Ok, ja jeg kjøpte på Mekonomen selv, de sa jeg kunne komme og få pant på den gamle når jeg hadde byttet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå