Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

M20en min går dårlig på tomgang, dvs faller ned på 500 rpm. Går bedre om jeg skrur opp tomgangsskruen, men det er ikke noen ideel løsning nei. Bilen går forøvrig greit helt til turtallssperra.

Har også merka litt merkeligere lyd fra bilen på tomgang. Den går ikke glatt, et lite sekunds pause mellom hver runde med tenning liksom.

Kan det være ei dyse?

Ser at tomgangsregulatoren/styrdosa (13541289039), som GS kaller den, ikke rører gassarmen på tomgang. Kan det være den?

Mistenker også: lmm, vakuumlekkasje eller fordelern.

Noen enkle og greit tips til feilsøking, bortsett fra å bytte alt? :P

Skrevet

den skal ikke stoppe når du drar ut ledninga til lmm. (ikke på facelift vertfall) men viss du napper ut ledninga til tomgangs regulatoren, så går den normalt sett på ca 12-1500 o\min. ville sjekket plugger tennkabler, rotor å fordelerlokk. start med det

Skrevet

Må vel ut og gå over alt av vakuumslanger. Tomgangsregulatoren (styrdosa) rører på seg om jeg gir litt gass, men den er ikke i nærheten av gassarmen.

Bilen går forøvrig veldig fint når den er kald.

Eksosen er fin både på kald og varm motor.

Er pre-facelift modell, med fordelern på siden.

Noen som vet en grei plass man kan få kjøpt nye vakuumslanger? clas ohlson eller noe sånt?

Skrevet

jeg holder en knapp på at vann temp føleren på toppen er deff. da gir den signal om kald motor til hjernen, og hjernen gir signal til dysene om å pøse på med bensin..

Skrevet
jeg holder en knapp på at vann temp føleren på toppen er deff. da gir den signal om kald motor til hjernen, og hjernen gir signal til dysene om å pøse på med bensin..

den brune eller den blå?? har målt den blå med multimeter, den så hvertfall grei ut.. (hadde en ekstra føler og målte på den, så samenlignet jeg de to)

Skrevet

Har vært ute å sjekka for luft, bobla ikke. Så kjørte meg en god tur og legger merke til at varmenåla kommer seg maks til det første merke, det mellom det som er i midten og helt kald.

Har ny termostat og viskos på vifa, så er neppe det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...