Aasen90 Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 e da so et m50 motor med v8 er mykje tull med? skal fikse opp ein e 34 so veit ikkje kass motor eg skal ha:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 m50 finnes ikke i V8.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aasen90 Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2009 jeje, v8 motorane som står i e 34 då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 Denne motoren heter M60B30. Kjøp deg heller en 525-motor, går tilstrekkelig bra og bruker ikke altfor mye bensin.. Da får du også 192 hk kontra 188.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 Denne motoren heter M60B30. Kjøp deg heller en 525-motor, går tilstrekkelig bra og bruker ikke altfor mye bensin.. Da får du også 192 hk kontra 188.. +1 Minner også trådstarter om at lokal dialekt ikke er noe å bruke på forumet. Skriv bokmål eller nynorsk slik at alle forstår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 Denne motoren heter M60B30. Kjøp deg heller en 525-motor, går tilstrekkelig bra og bruker ikke altfor mye bensin.. Da får du også 192 hk kontra 188.. m60b30 har 218hk, ikke 188. V8'erene i e34 er m60b30 og m60b40, hvor b40 har 286hk. saksa med litt generel info fra autopower. 530i/540i M60 93- (V8 32 ventiler) Lyckad och slitstark motorkonstruktion. Finns dock ett par svaga punkter att kontrollera. Oljepumpsbultarna brukar lossna med tiden pga. vibrationer som uppkommer i motorn under drift. Har man nyligen köp en V8 så bör man snarast möjligt se till att få oljepumpsbultarna kontrollerade och åtdragna. Görs lämpligen i samband med en service. Svag punkt nr 2 är läckande insugsmembran, och ger symptom som vibrationer och ojämn tomgång. Själva membranet kostar ca 600 kr på BMW och tar ca 3h att byta för en van mekaniker. Svag punkt nr 3 heter läckande ventilkåpspackning, och upptäcks ofta i samband med byte av tändstift. Finns det olja kring hålet där stiften sitter så är det med stor sannolikhet ventilkåpspackningen som har börjat läcka. Ett problem som både är billigt och enkelt att åtgärda. Köper man en automatväxlad BMW 540 så ska man kontrollera automatlådan extra noga! Plastkuleproblemet är ett tyvärr kostsamt problem som drabbar ZF5HP30 (Automatlådan som sitter i 540). Det finns plastkulor i lådan som slits med tiden och resulterar i att växellådan börjar växla konstigt. Mer information om symptom och hur man kommer tillrätta med problemet finns här -->. BMW 530 har den något mindre ZF5HP18-lådan som är besparad från problemet med plastkulor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 Beklager, her blandet jeg litt, 188-hesteren er selvfølgelig den med sekser, men jeg mener fremdeles at motor fra 525 er et generelt bedre valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aasen90 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 ja har egentli satsa på 2.5 literen men ville berre høyre ka folk hadde opplevd med v8 motorane, sidan eg har hørt at dei motorane er problem motorar:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå