Gå til innhold

Simon`s BMW E21 323 RS. Solgt


Simon S Arvesen
 Share

Anbefalte innlegg

Ser som vanlig toppers ut! Kass måte slipte/ polerte du? Spente du fast felgen i dreiebenk, elller på bil i gang?

Skal til med mine OZ Futura snart, så er litt nygjerrig på dette fagfeltet ;)

Takk :) Begynte med grovt papir 200. Våtslipte fra 400 og oppover til 1200. Tok maaange timer.

Spente fast felgen i bilen, var i gang mesteparten av tiden jeg slipte.

Så delte jeg felgene og gikk over til grovpolering og høyglanspolering.

Brukte dette sette her fra gasoline: http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser som vanlig toppers ut! Kass måte slipte/ polerte du? Spente du fast felgen i dreiebenk, elller på bil i gang?

Skal til med mine OZ Futura snart, så er litt nygjerrig på dette fagfeltet ;)

Takk :) Begynte med grovt papir 200. Våtslipte fra 400 og oppover til 1200. Tok maaange timer.

Spente fast felgen i bilen, var i gang mesteparten av tiden jeg slipte.

Så delte jeg felgene og gikk over til grovpolering og høyglanspolering.

Brukte dette sette her fra gasoline: http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=613

Skjønar! Har kjøpt samme kittet på Gasoline sjøl, så gler meg til å teste det ut! Blir for min del også det å skru felgen fast på bilen for å gjere jobben :) Har skrudd ut alle skruene, og det viser seg at "silikon" fuga held felgen godt i sammen, så då får eg slipt og polert kor skruane skal stå.

Gasolin anbefalte meg Sharkhide, som dei leverer, skal visst vere heilt fantastisk mot korrosjon, testa den?

Evo 3 og denne klassikeren, er rett og slett rått!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser som vanlig toppers ut! Kass måte slipte/ polerte du? Spente du fast felgen i dreiebenk, elller på bil i gang?

Skal til med mine OZ Futura snart, så er litt nygjerrig på dette fagfeltet ;)

Takk :) Begynte med grovt papir 200. Våtslipte fra 400 og oppover til 1200. Tok maaange timer.

Spente fast felgen i bilen, var i gang mesteparten av tiden jeg slipte.

Så delte jeg felgene og gikk over til grovpolering og høyglanspolering.

Brukte dette sette her fra gasoline: http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=613

Skjønar! Har kjøpt samme kittet på Gasoline sjøl, så gler meg til å teste det ut! Blir for min del også det å skru felgen fast på bilen for å gjere jobben :) Har skrudd ut alle skruene, og det viser seg at "silikon" fuga held felgen godt i sammen, så då får eg slipt og polert kor skruane skal stå.

Gasolin anbefalte meg Sharkhide, som dei leverer, skal visst vere heilt fantastisk mot korrosjon, testa den?

Evo 3 og denne klassikeren, er rett og slett rått!! Stå på!

Okej. Ja "silikon" fuga på mine felger holdt felgen godt sammen. Så jeg ga gass og slipte uten skruer.

e8xnrj16rixzch270wh1.jpg

y3srfhg1uvlj3otpz0nk.jpg

Ang. Sharkhide. Er dette relativt dyrt. Synst jeg. Han jeg prata med på Gasoline, hadde god erfaring med dette stoffe på noen magnesium felger.

Var selv lenge i tenkeboksen angående dette. Etter å ha prata men en kompis så hadde prøvd det, kom jeg fram til det ikke var noe for mine felger og mitt bruk.

Ja Evo 3 :D , Den skal blir klar til neste sesong den også. Da skal den hjem til Tyskland en tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja, snedden bil å slipe på! Mine felger har for liten dim på nav-hullet til å kunne spennast opp i e39'en, så må låne e36'en til broderen en dag :) Får sjå om det ikkje blir alternativ for Sharkhide her også!

Ka skal du i tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja, snedden bil å slipe på! Mine felger har for liten dim på nav-hullet til å kunne spennast opp i e39'en, så må låne e36'en til broderen en dag :) Får sjå om det ikkje blir alternativ for Sharkhide her også!

Ka skal du i tyskland?

Ja, og billig i drift med sine 65 diesel hk 8)

Har selv ikke prøvd swissvax sin felgvoks, men det er den jeg har blitt anbefalt av mange. Så den jeg skal prøve.

Blir en liten tur til Nürburgring å lufte M3n der, så blir det kansje innom BMW museum også. Er litt nyskjerring om Evo`n, klarer toppfart eller mer på GPS`n.

Når skal din vere ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...